login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Script wedstrijdske..?

Offline ArieMedia - 26/05/2009 14:24
Avatar van ArieMediaGouden medaille

PHP ver gevorderde
Dacht dat hier wel eens "script-wedstrijden" werden gehouden..?

Maar in de tijd datk lid ben heb ik er nog geen 1 voorbij zien komen..
Moet ik mijn ogen gewoon goed wassen of is er inderdaad geen wedstrijd geweest.?

Misschien wel leuk om het dan eens een keertje te doen  , PHP bedoel ik dan.

En nu ik toch al een topic heb geopend, wat is het nivo van de vorige script-wedstrijden, wat soort types. Heb je wel eens meegedaan en vind je dit ook leuk, of doe je het enkel en alleen voor het bekertje dat je krijgt?

Mvg, Arie2Zero

33 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Stijn - 26/05/2009 14:34
Avatar van Stijn PHP expert De laatste wedstrijd was van november/december 2008 en was een CSS/Layout wedstrijd. Als ex-crewlid heb ik aan twee wedstrijden mee geholpen. Uit die ervaring kan ik zeggen dat wedstrijden hier zwak zijn. Er zijn maar maximum 5 inzendingen waarvan er > 20 beloofd zijn, dat is het zwakste punt. Leden hebben moeite met deathlines te halen.

Een zomerwedstrijd zou aangenaam zijn .
Offline ArieMedia - 26/05/2009 15:12
Avatar van ArieMedia Gouden medaille

PHP ver gevorderde
Hmm.. dat is dan inderdaad een poos geleden, een CSS/Layout wedstrijd zal mij niet zo trekken, aangezien ik meer van de code erachter ben. Had trouwens niet verwacht dat de animo ervoor zo klein is. De deathline niet halen zal denkik een probleem met plannen zijn.

Misschien dat ALS er een onderwerp is gekozen, dat de inschrijving MET planning moet. Zo haal je al heel wat afvallers er uit. (ben ik van mening)
Offline jc2 - 26/05/2009 16:08
Avatar van jc2 PHP interesse Even offtopic: deathline of deadline?

Ontopic:
Ik spreek uit eigen ervaring dat ik gewoon echt te weinig tijd heb om buiten de studie nog een deadline van een wedstrijd te kunnen halen. Ik heb overigens ook nog nooit beloofd dat ik mee zou doen hoor, maar dit is wel de reden waarom ik niet meedoe.
Offline ArieMedia - 26/05/2009 16:25

PHP ver gevorderde
jc2 schreef:
Even offtopic: deathline of deadline?

Ontopic:
Ik spreek uit eigen ervaring dat ik gewoon echt te weinig tijd heb om buiten de studie nog een deadline van een wedstrijd te kunnen halen. Ik heb overigens ook nog nooit beloofd dat ik mee zou doen hoor, maar dit is wel de reden waarom ik niet meedoe.
Ik snap dat studie aardig wat tijd inneemt, bij mij namelijk ook zo. Maar daarom kan het wel leuk zijn om een goede wedstrijd te houden. Als de deelnemers bekend zijn, zal je bijvoorbeeld met zn allen een tijd kunnen afspreken.
Offline Joost - 26/05/2009 17:39
Avatar van Joost PHP expert Wanneer er bijvoorbeeld in de zomervakantie een wedstrijd wordt georganiseerd, denk ik dat het best een succes kan zijn. Een wedstrijd zou dan, lijkt mij, PHP geörienteerd moeten zijn, omdat nu toch het grootste deel van de community op PHP gericht is. Het moet niet al teveel werk zijn, maar een beetje nadenk werk kan geen kwaad. Een wedstrijd in het verleden, waarin je een hash moest ontwerpen, lijkt mij bijvoorbeeld een leuk onderwerp. In zo'n soort wedstrijd zou ik zeker wel mee willen doen.
Offline Martijn1989 - 26/05/2009 18:17
Avatar van Martijn1989 PHP ver gevorderde Misschien is het te overwegen om iets kleins te maken, PHP zie ik wel zitten, daar kan je altijd wel even een paar uurtjes vandaan halen, zeker verspreid in 1 of 2 maanden bijv.
Offline Martijn - 26/05/2009 19:06
Avatar van Martijn Crew PHP Maar waar beoordeel je het op? Want mijn manier van ordenen is net anders dan "algemeen" zegmaar. Ik kan bijvoorbeeld geen OO, dus dat word lastig vergelijken met iemand die het wel doet...

Wat me dan leukerderder lijkt, is een script maken die is lastigs doet, en dan degene die dat het snelst doet. Bijvoorbeeld het eerste priemgetal van 10 cijfers berekenen. Oid.
Offline Martijn1989 - 26/05/2009 19:11
Avatar van Martijn1989 PHP ver gevorderde Hhaha, mja ik ken ook geen OO(P) .. ik denk gewoon ook dat gebruiksvriendelijkheid, unieke kenmerken etc ook meespelen.

Op snelheid hebben we niks, ik bedoel dat eerste priemgetal uitreken script zal vast wel ergens staan en is waarschijnlijk zo te maken, kijk meer naar een forum of webshop ?
Offline Joost - 26/05/2009 19:15
Avatar van Joost PHP expert Ik denk dat dat teveel werk is Martijn1989. In een goed forum/webshop zit al gauw zo'n week aan werk in (aannemend dat je er niet non-stop mee bezig bent), en ik denk dat dat teveel is, en dat er dan alsnog weinig inzendingen komen.
Offline Stijn - 26/05/2009 19:22
Avatar van Stijn PHP expert Waarom altijd iets concreets als een forum of webshop, die eisen zijn te groot. Neem iets kleins als het oplossen van een (wiskundig) probleem in een computertaal. Bijvoorbeeld het sorteren van 100den bestanden in een zelfgemaakte algoritme waar snelheid geen rol speelt.
Offline vinTage - 26/05/2009 19:25
Avatar van vinTage Nieuw lid of een "whatever" script, max 10kb in filesize.
Offline Stijn - 26/05/2009 19:40
vinTage schreef:
of een "whatever" script, max 10kb in filesize.
Jap da's een serieuze eis...
Offline vinTage - 26/05/2009 20:05
Avatar van vinTage Nieuw lid Gewoon het meest leuke/orginele/deftige/bruikbare script wat de gasten kunnen verzinnen, onderwerp/taal zelf te kiezen, enige eis < 10 kb

moelijk he ? 
Offline ArieMedia - 26/05/2009 20:16

PHP ver gevorderde
Een Wedstrijd hoeft er ook niet te zijn om te winnen, je kan er ook nog eens leren van anderen, Waarom een ander dit zo aan pakt en niet anders ect.

Anyway, een puntenverdeling op

- gebruiker-vriendelijkheid (Is het gemakkelijk te gebruiken als bezoeker) [ 30% punten]
- Script zelf (Alles netjes ingesprongen? / snapt een andere webmaster het ook?) [15 % punten]
- Gebruikte functionaliteit script ( Geen onnodige functies?) [ 20% punten]
- Eigen inbreng (Originele ideetjes) [20 % punten]
- Map-Structuur (netjes ingedeeld?) [ 10 % punten]

Bijv: Een script van een "PHP-Noob"
- gebruikvriendelijk 8 * 30 = 240
- Script zelf 5 * 15 = 75
- Functionaltiteit 5 * 20 = 100
- Eigen Inbreng 7 * = 140
- Map structuur 7 * 10 = 70
----------------------------- +
615 punten

Script PHP-PROF
- gebruiksvriendelijk 7 * 30 = 210
- Script zelf 8 * 15 = 120
- Functionaltiteit 8 * 20 = 160
- Eigen Inbreng 6 * 20 = 120
- Map structuur 8 * 10 = 80
------------------------------+
690 punten

Verschil is dus redelijk klein, een nalatige PHP-PRO zal het dus kunnen verliezen als de PHP-Noob zn best doet.

Denk nog wel dat mijn gegeven methode (als die doorgevoerd word) nog iets of wat meer gebalanceerd moet worden. Misschien dat een PHP-noob 70 punten krijgt (als bonus).

Offline henver - 26/05/2009 20:37 (laatste wijziging 26/05/2009 20:37)
Avatar van henver HTML gevorderde
vinTage schreef:
Gewoon het meest leuke/orginele/deftige/bruikbare script wat de gasten kunnen verzinnen, onderwerp/taal zelf te kiezen, enige eis < 10 kb

moelijk he ? 

Je kan geen appelen met peren vergelijken (of toch heel moeilijk). Een zelfgemaakte rekenmachine kan bijvoorbeeld even leuk/origineel/deftig/bruikbaar zijn dan bijvoorbeeld een gastenboek of anywhat else.

Ik denk wel dat er op voorhand moet vermeld worden wat de bedoeling is (bijvoorbeeld het maken van een rekenmachine), maar hoe de deelnemer het doet (gebruikte taal, OOP of niet, combinatie van talen, ...) maakt niet uit: het gaat om het eindresultaat (uiteraard ook makkelijk verwerkbaar voor noobs).

Wel denk ik dat er op voorhand moet gepeild worden naar wat er gemaakt moet worden.

Ikzelf zie het alvast zitten om deel te nemen in de zomervakantie!
Offline vinTage - 26/05/2009 20:38 (laatste wijziging 26/05/2009 20:42)
Arie2Zero schreef:
Misschien dat een PHP-noob 70 punten krijgt (als bonus).

Jij wilt zeker al gelijk die 70 pts hebben ?  

Maareuh, wie bepaald er wie er noob en wie er geen noob is?
Als een pro scripter zich voordoet als noob wint hij dus altijd ?

henver schreef:
Je kan geen appelen met peren vergelijken (of toch heel moeilijk). Een zelfgemaakte rekenmachine kan bijvoorbeeld even leuk/origineel/deftig/bruikbaar zijn dan bijvoorbeeld een gastenboek of anywhat else.

Ik denk wel dat er op voorhand moet vermeld worden wat de bedoeling is (bijvoorbeeld het maken van een rekenmachine), maar hoe de deelnemer het doet (gebruikte taal, OOP of niet, combinatie van talen, ...) maakt niet uit: het gaat om het eindresultaat (uiteraard ook makkelijk verwerkbaar voor noobs).

Wel denk ik dat er op voorhand moet gepeild worden naar wat er gemaakt moet worden.

Ikzelf zie het alvast zitten om deel te nemen in de zomervakantie!

Zelf al wordt er gevraagd om een rekenmachine, dan nog mogen we blij zijn met 4 inzendingen, er is nog geen enkele wedstrijd geweest waarin er niet 50 mensen riepen "ik doe mee in de zomervakantie..", maar wat werd er ooit daadwerkelijk ingezonden?

Als je wél appelen met peren gaat vergelijken (dus eender welke script language/ ingediend script) en je knoopt er een poll aanvast, zodat ook de leden kunnen zeggen wat het "beste" script is, dan heb je een winnaar EN meer inzendingen.

(ook daarover zal nog gedacht moeten worden, want php zal waarschijnlijk eerder als "bruikbaar" worden beschouwt (op sima toch)
Offline ArieMedia - 26/05/2009 21:26

PHP ver gevorderde
Citaat:
Jij wilt zeker al gelijk die 70 pts hebben ?

Man, minstens 200..

Denk dat dat wel te zien valt aan de code =)
Offline Richard - 26/05/2009 21:38
Avatar van Richard Crew algemeen Nee, dat valt niet aan code te zien. Anders wil ik best wel een brak in elkaar gezet script schrijven? :-) Als je als beginneling goed je best doet kan het best leuk worden hoor ;)

Hmmm, ik zou wel eens een Javascript-interpreter in PHP willen zien 
Offline Stijn - 26/05/2009 22:03
Avatar van Stijn PHP expert Misschien hierover een nieuwe poll maken mensen van de crew. Aangezien de inspiratie voor een nieuwe poll zoek is daar .
Offline ArieMedia - 27/05/2009 08:51

PHP ver gevorderde
stijn1989 schreef:
Misschien hierover een nieuwe poll maken mensen van de crew. Aangezien de inspiratie voor een nieuwe poll zoek is daar .
Denk dat er eerst een goed concept voor de beoordeling nodig is, waarop er word beoordeeld ect. Wat dat iets er leuk uitziet heeft totaal niks te maken met PHP, dat is gewoon opmaak. Ik vind ook zeker dat de code beoordeeld moet worden. Als een script van een beginner beoordeeld word, en je de omslachtige / verkeerde methodes aangeeft, dan leer je er ook nog eens van

Kijk, dat is nog eens een typische Win - Win situatie  
Offline thomasje - 28/05/2009 15:47
Avatar van thomasje MySQL beginner Nou maar ik ben wel benieuwd of er een poll komt of er vraag naar een wedstrijd is en waarover hij dan bijvoorbeeld moet gaan.
Offline Koen - 28/05/2009 18:43
Avatar van Koen PHP expert Binnen de crew zijn er al discussies hierover geweest, maar we kunnen uiteindelijk niet omheen het feit dat er gewoon veel te weinig respons komt op de wedstrijden. Vaak zijn er maar een twintigtal spelers waarvan er uiteindelijk maar 4 a 5 mensen (waaronder enkele crewleden) daadwerkelijk iets insturen.

Je kan je zelf waarschijnlijk wel voorstellen dat dit niet bepaald een goed gevoel geeft wanneer er zo weinig antwoord komt op iets waar je tijd en geld hebt ingestoken.

Ik betwijfel eerlijk gezegd sterk of een poll hier iets aan gaat kunnen veranderen.
Offline thomasje - 28/05/2009 21:42
Avatar van thomasje MySQL beginner Nee maar je kan wel kijken of er bevoorbeeld veel mensen mee zouden willen doen.
Overigens heb ik nog nooit meegedaan, gewoon om het feit dat er op het forum (nog) te veel "slechte" reactie over mijn code kwam. Maar bij een PHP wedstrijd waar er voldoende tijd wordt gegeven om ies te maken zal ik meedoen! En kan je dit dus ook zien als een toezegging.
Offline vinTage - 28/05/2009 22:01
Avatar van vinTage Nieuw lid aan toezeggingen geen gebrek, nu nog mensen die het toezeggen, hun toezegging waar laten maken (wat een zin )
Offline Ontani - 28/05/2009 23:14
Avatar van Ontani Gouden medailleGouden medailleGouden medailleGouden medaille

-1
En ik blijf er van profiteren, hoe denk je dat ik anders aan zoveel bekers kom. Da is niet door goed te zijn...
Offline Koen - 28/05/2009 23:43
Ontani schreef:
En ik blijf er van profiteren, hoe denk je dat ik anders aan zoveel bekers kom. Da is niet door goed te zijn...

We weten allebei dat je die soms gewoon toegestopt krijgt om je stil te houden... (  )
Offline Martijn2008 - 29/05/2009 00:10
Avatar van Martijn2008 PHP beginner Zullen we voor ASP.net i.p.v. php kiezen, omdat de business zich daar ook meer op concentreert. 
Offline vinTage - 29/05/2009 00:21
Avatar van vinTage Nieuw lid ja, dan zijn er tenminste wel een of twee inzendingen...(titjes & RedTreath)
Offline Abbas - 29/05/2009 01:21
Avatar van Abbas Gouden medaille

Crew .NET
Ik heb me inderdaad de vorige keer aan m'n woord gehouden! Deden de anderen dat ook maar die altijd mooi komen vertellen dat ze meedoen...
Offline Bart - 29/05/2009 08:11
Avatar van Bart PHP expert Je kan natuurlijk een waarschuwing uitdelen wanneer een afspraak niet wordt nagekomen qua inzending. (Net als Worm systeem). Echter is het dan geforceerd insturen en het moet vrijwillig zijn vind ik. Het moet uit je zelf komen dat je je afspraken nakomt.
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.228s