login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

btwnummer

Offline cloudstrife - 11/01/2005 20:24
Avatar van cloudstrifePHP beginner Stel dat je met je site geld verdient door banners te plaatsen dan heb je in principe een BTWnummer nodig. Kan mij nu wel voorstellen dat je voor ergens een 300 euro of zo moeilijk een btwnummer kan gaan nemen en zo.. Zijn hier mensen die dit wel doen? Zijn hierrond problemen met de fiscus gekend of hoe kan je dit best oplossen om het "legaal" te doen?

16 antwoorden

Gesponsorde links
Offline zointer - 11/01/2005 20:44
Avatar van zointer HTML gevorderde http://www.star...iscaliteit
in vervolg eerst eens googlen, zulke vragen stel je niet hier:s

stap eens een BTW kantoor binnen dan weet je het direct^^
Offline SmokaLot - 12/01/2005 09:55
Avatar van SmokaLot HTML ver gevorderde Doe het in bijberoep, inbreng van ongeveer 1000€ en je bent safe en mag zoveel werken als je wil :-)
Offline Metalhead - 12/01/2005 10:46
Avatar van Metalhead HTML gevorderde Ik heb ook een BTW nummer...
Maar nog niet zo lang (sinds dit jaar) (ben nog student).
Kun je gewoon doen, krijg je geen problemen mee...
Offline cloudstrife - 12/01/2005 13:21
Avatar van cloudstrife PHP beginner mja maar zit je dan niet met al die kosten van sociale bijdrage en zo?
Offline Joel - 12/01/2005 16:33
Avatar van Joel Eigenaar Als je als zelfstandige werkt en je verdiend onder een bepaald bedrag per jaar, moet je er in België zelfs niet voor betalen.

Het bedrag lag rond de 2000-3000 € geloof ik.
Offline Tuinstoel - 12/01/2005 16:47
Avatar van Tuinstoel PHP expert Je mag tot maximaal €4000,- gaan ofzo, ik weet het ook niet precies, maar ik denk wel tot maximaal €4000,- dus....
Offline spikepinneke - 12/01/2005 16:49
Avatar van spikepinneke HTML interesse En wat kost dat eignelijk een btwnr aanvragen?
Als je een btwnr hebt kan je dan facturen uitschrijven of mag jedat ook zonder btwnr?
Offline biertie - 12/01/2005 16:51
Avatar van biertie Onbekend I dunow, maar wij hebben dat toch nodig... we zijn zelfstandige 
Offline cloudstrife - 12/01/2005 17:36
Avatar van cloudstrife PHP beginner Ja dat is dan die vrijstelling of zo maar dan heb je dacht ik toch nog altijd een btwnummer nodig? Dus als wij met een site iets verdienen zouden we om legaal bezig te zijn een btwnummer moeten aanvragen en die inkomsten aangeven? Tot daar zou ik dat misschien nog doen maar vraag mij af of je dan ook kosten hebt om het legaal te doen? Als zelfstandige zal je wss allerlei bijdragen en zo moeten betalen?
Offline xSc - 12/01/2005 17:51

Volgens mij is cloudstrife een Belg. België heeft een andere wetgeving, dus Nederlandse maatstaven zijn niet van belang in deze topic.
Offline cloudstrife - 12/01/2005 18:15
Avatar van cloudstrife PHP beginner idd ben een Belg, niet ongewoon eh op een forum van een Belgische site ;) dus het liefste antwoorden op toepassing van de Belgische wetgeving..
Offline zointer - 12/01/2005 18:34 (laatste wijziging 12/01/2005 18:42)
Avatar van zointer HTML gevorderde cloudstrife ten eerste hoe oud ben je?

<18 - dan kun je geen BTW + HR aanvragen zonder voogd.
>18 - al wat je verdient moet je in vullen op je belastingsformulier, voor kleine bij verdienste ong. €2000 P/J(ben niet zeker) hiervoor is op je belastingformulier een vak voorzien.

als je +/- €300 bij verdient per maand en je wil dit aangeven aan de fiscus dan ben jij een brave burger:?:
Zoals ik al zei google eens en gij zult vinden:cool:
Veel lees plezier
http://mineco.f...de1_nl.htm
gebruik de zoekfunctie op die site rechts boven en type in bijberoep eerste link:p
Offline cloudstrife - 12/01/2005 18:49
Avatar van cloudstrife PHP beginner ik zelf ben meer dan oud genoeg voor een btwnummer. Ik spreek hier over misschien 500 euro op een jaar aan opbrengsten van banners.

Wat dat zoeken betreft weet ik wel dat je daar veel van kunt vinden maar vraag me gewoon af of bv sitemasters hier dan ook een btwnummer heeft hiervoor? Of iemand anders die wat inkomsten heeft via zen site?
Offline Hans - 12/01/2005 18:58
Avatar van Hans HTML beginner Maar euh, zover ik weet heb je alleen een btw nummer nodig als je bepaalde goederen of diensten levert. Gewoon wat inkomsten van adverteerders moet je toch geen btw op betalen?
Als je geld krijgt voor je verjaardag oid, ga je dat dan aangeven aan de BTW? Denk dat ze je vierkant gaan uitlachen bij de BTW..
Offline freddyboeke - 12/01/2005 19:03
Avatar van freddyboeke HTML beginner denk het niet hans, je voorbeeldje is een gift.
Hier gaat het wel degelijk om een dienst: je krijgt geld in ruil voor advertentieruimte, en dat is service van de website.
Offline Hans - 12/01/2005 19:11 (laatste wijziging 12/01/2005 19:18)
Avatar van Hans HTML beginner hmm imho word dat niet beschouwd als dienst.

Als je een website zou maken voor hem, dan lever je een dienst. Hij betaalt je immers voor hetgene wat je voor hem doet.
Ga je fulltime wafels bakken en verkopen, dan verkoop je goederen en daar betaal je dus ook btw op.
Op adverteerdersruimte betaal je echt geen BTW.

Ik heb een tijdje een google adsense account gehad, bij het aanmelden stond daar alles netjes uitgelegd over de BTW, en ik had geen BTW nummer nodig om mijn bedrag te innen.

Trouwens, je start toch geen eigen zaak oid? Heb je toch zeker geen BTW nr nodig..
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.196s