login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Rewriterule .htaccess

Offline skillat2 - 26/03/2009 20:49
Avatar van skillat2HTML beginner Ik had tot vandaag werkende rewriterules.

Hosting gemailt, deze hebben niks aan de server instellingen aangepast. Voor de zekerheid alle bestanden opnieuw naar de server geupload. Werkt niet.

Nou heb ik de volgende rewriterules:
  1. RewriteRule ^applicatie/beheer$ /applicatie/beheer.php
  2. RewriteRule ^applicatie/beheer/wachtwoordwijzigen$ /applicatie/wachtwoord.php

De eerste rewriterule werkt gewoon, de tweede opent beheer.php in plaats van wachtwoord.php. 

Daarnaast heb ik ook het volgende geprobeerd:
  1. RewriteRule ^applicatie/beheer/wachtwoordwijzigen$ /applicatie/beheer.php?p=TEST123

En dan in beheer.php:
  1. <?php
  2. echo $_SERVER['QUERY_STRING'];
  3. ?>

Dan ga ik dus naar website.nl/applicatie/wachtwoordwijzigen vervolgens kom ik op beheer.php maar hij drukt geen query string af. (terwijl dit wel zou moeten, TEST123)

Work arround
Wanneer ik de bestandsnaam van beheer.php verander naar bijvoorbeeld test.php, dan werkt de rewriterule wel.

Toch vraag ik me nu af: Hoe kan dit? van de één op de andere dag, zonder dat ik aan de bestanden heb gezeten.

Misschien is het toch een server instelling, als ik naar website.nl/index/ ga kom ik ook gewoon op mijn index.php uit.

2 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Martijn2008 - 26/03/2009 22:53
Avatar van Martijn2008 PHP beginner Probeer het zo is:

1. RewriteEngine on
  2. RewriteRule ^applicatie/beheer/wachtwoordwijzigen$ /applicatie/wachtwoord.php [QSA,L]
  3. RewriteRule ^applicatie/beheer$ /applicatie/beheer.php [QSA,L]
Offline skillat2 - 27/03/2009 12:58
Avatar van skillat2 HTML beginner Nee, werkt niet.
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.184s