login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Hardware vraagje

Offline cowbeast - 09/01/2005 20:26 (laatste wijziging 12/01/2005 21:32)
Avatar van cowbeastOnbekend hellow,

Ik heb een vraagje! ik ben nl informatie aan het verzamelen om zelf een server te bouwen maar ik vraag me nu af wa de voordelen en verschillen zijn tussen een dual moederbord en een gw met 1 cpu erop? kan me iemand dit uitleggen?

Greetz 

Edit van een medewerker:

Vraag is eigenlijk te algemeen. Gelieve wel on-topic te blijven!

3 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Wijnand - 11/01/2005 20:08
Avatar van Wijnand Moderator 1. het is verboden om doormiddel van een reactie een topic omhoog te houden.
2. Dual moederbord zorgt er volgens mij voor dat je een dual processor kunt aanschaffen. Als je dit niet doet, lijkt zo'n moederbord mij onnodig. Maar de voordelen van zo'n dual processor is dat je sneller werkt, en meer dingen tegelijk kunt doen. Nadeel is een extra cooler.
Offline Thomas - 11/01/2005 20:32
Avatar van Thomas Moderator "Waarvoor dient de server ?" zou mijn eerste vraag zijn.
Offline Gerard - 13/01/2005 02:47
Avatar van Gerard Ouwe rakker Als je dat ding voor Personal Use gaat gebruiken als webserver+databaseserver dan neem ik aan dat een Dual CPU moederboard een beetje overkill is.

Een oude AMD 1Ghz kan die taak handig aan. Zelf host ik hier thuis alles op een Celeron 300@450 en het draait als een zonnetje (Win2K3/Apache/MySQL)
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.178s