login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

[C++] dbLoadImage

Offline tomie94 - 24/01/2009 19:51
Avatar van tomie94PHP interesse Hallo,

Ik ben gister begonnen met C++, en ben nu wat aan het klooien met Dark GDK om 3d games te maken. Ik probeer nu een achtergrond in te stellen dmv. dbLoadImage en dbSprite. Als ik deze toepas gaat de achtergrond over de getekende objecten staan, dat wil ik niet hebben, Daarom heb ik dbDrawSpritesFirst ( ); aan de code toegevoegd. Nu zie ik de getekende objecten wel, maar helaas niet de achtergrond. Weet iemand wat er fout gaat?

  1. #include "DarkGDK.h"
  2. void DarkGDK ( void )
  3. {
  4. dbSyncOn ( );
  5. dbSyncRate ( 60 );
  6. dbHideMouse();
  7. dbSetWindowOff();
  8. dbMaximizeWindow();
  9. dbRandomize ( dbTimer ( ) );
  10. dbLoadImage ( "hubbledeepfieldcz3.jpg", 1);
  11. dbSprite ( 1, 0, 0, 1 );
  12. dbDrawSpritesFirst ( );
  13. for ( int i = 1; i < 800; i++ )
  14. {
  15. dbMakeObjectSphere ( i, 1 );
  16. dbPositionObject ( i, dbRnd ( 200 ), dbRnd ( 200 ), dbRnd ( 200 ) );
  17. dbScaleObject ( i, 100 + dbRnd ( 400 ), 100 + dbRnd ( 400 ), 100 + dbRnd ( 400 ) );
  18. dbColorObject ( i, dbRgb ( dbRnd ( 255 ), dbRnd ( 255 ), dbRnd ( 255 ) ) );
  19. dbSetObjectSpecularPower ( i, 255 );
  20. dbSetObjectAmbient ( i, 0 );
  21. }
  22. dbPositionCamera ( 10, 10, -20 );
  23. while ( LoopGDK ( ) )
  24. {
  25.  
  26.  
  27. dbText ( 0, 0, "Gebruik de pijltjestoetsen om de camara te bewegen");
  28. dbText( 0, 15, "Gebruik de space toets om te bewegen");
  29. dbText( 0, 30, "Gebruik de esc toets om het programma af te sluiten");
  30. if ( dbUpKey ( ) )
  31. dbXRotateCamera ( 0 , dbCameraAngleX( 0 ) +1 );
  32. if( dbSpaceKey() )
  33. dbMoveCamera ( 1 );
  34. if ( dbLeftKey() )
  35. dbYRotateCamera ( 0 , dbCameraAngleY( 0 ) -1 );
  36. if ( dbRightKey() )
  37. dbYRotateCamera ( 0 , dbCameraAngleY( 0 ) +1 );
  38. if ( dbDownKey ( ) )
  39. dbXRotateCamera ( 0 , dbCameraAngleX( 0 ) -1 );
  40. for ( int i = 1; i < 800; i++ )
  41. dbRotateObject ( i, dbObjectAngleX ( i ) + 0.8, dbObjectAngleY ( i ) + 1.6, dbObjectAngleZ ( i ) + 2.4 );
  42. dbSync ( );
  43. }
  44. for ( int i = 1; i < 800; i++ )
  45. dbDeleteObject ( i );
  46. return;
  47. }


Alvast bedankt!

Tom

0 antwoorden

Gesponsorde links
Er zijn nog geen reacties op dit bericht.
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.384s