login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

homepage (Opgelost)

Offline smeco - 21/01/2009 10:23

ik ben wat van een newbie omtrent het maken van webpagina's en mijn schoonvader heeft me de opdracht gegeven voor een website te maken voor zijn nieuw bedrijf 'smeco'
er is reeds een domain naam geregistreerd (www.smeco.be).

nu, heb ik totaal geen idee hoe ik eraan moet beginnen.
op de website moet niet erg veel komen, enkel een homepage met wat informatie.

zou iemand mij raad kunnen geven over hoe en met welk programma ik een homepage kan maken?

grtz Tom

13 antwoorden

Gesponsorde links
Offline marten - 21/01/2009 10:24
Avatar van marten Beheerder Dit is afhankelijk van welke functionaliteit de website moet hebben. Wordt de content veel aangepast? Heb je een database nodig? Dat soort dingen moet je je afvragen. Maak een functioneel ontwerp. Maak vervolgens een technisch ontwerp.
Offline smeco - 21/01/2009 10:31
Avatar van smeco Lid gewoon een 'simpele' homepage met wat contact gegevens en een woordje uitleg en een fototje.
Offline marten - 21/01/2009 10:33
Avatar van marten Beheerder Dan kan je het in html maken. Graag verwijs ik je dan naar de html tutorials op deze site.

Mocht je wat uitgebreider willen leren en een database eraan hangen. (als er veel wijzigingen in content zijn of een fotoalbum ed) verwijs ik je graag naar de PHP en MySQL tutorials.
Offline KeesHak - 21/01/2009 11:12
Avatar van KeesHak Nieuw lid Misschien is het slim om eerst een opmaak en en design te maken voor je website.

- Waar komt het logo?
- Hoe wil je de knoppen eruit laten zien?
- Wil je een navigatie menu links of wil je een navigatie balk bovenaan?
- etc.

Probeer dat uiteindelijk eens om te zetten in html.
Offline smeco - 21/01/2009 11:13
Avatar van smeco Lid zou ik hier op de website geen standaard homepage kunnen vinden? die ik dan zelf kan aanpassen, zodat ik niet van 0 hoef te beginnen
Offline marten - 21/01/2009 11:16
Avatar van marten Beheerder Wat je ook kan doen is een bestaand systeem pakken zoals Joomla of TYPO3. Deze kan je dan helemaal naar wens inrichten. En hier zijn standaard templates voor. Maar je hebt wel een server nodig waar php en een database op kan.
Offline flyingdragon - 21/01/2009 13:16
Avatar van flyingdragon PHP beginner Als ik hem zo hoor (vooruit, lees ) marten, is de kennis absoluut van de ts 0,0 .
Dan lijkt zelfs Joomla installeren me al te moeilijk.

Smeco, hoever is je kennis op dit moment?,
Heb je al Webspace?, Wil je de site `zelf` maken, ala Sleur en pleur zoals Frontpage/dreamweaver (kladblok lijkt me nog een stapje te hoog )?, snap je ftp/sql?

of wil je iets webbased hebben, zoals google sites, waar je in 5 minuten een page in elkaar draait?
Offline marten - 21/01/2009 13:21
Avatar van marten Beheerder Als dat echt het geval is dan wil ik wel joomla voor hem installeren op zijn domein.
Offline smeco - 21/01/2009 14:16
Avatar van smeco Lid haha ja sorry ben echt een newbie op dit vlak 
heb wel al ervaring met web pagina's maken, maar de basis was er al, ik moest dus enkel nog foto's toevoegen, extra pagina's maken, ... hiervoor had de webmaster van het bedrijf in zweden een mooi programma voor gemaakt (website is www.asko.be, ik ben er wel trots op )

ja een domein is er al, tijd heb ik genoeg en mijn kennis is relatief laag ik zou graag frontpage gebruiken.
Offline flyingdragon - 21/01/2009 18:02 (laatste wijziging 21/01/2009 18:02)
Avatar van flyingdragon PHP beginner
smeco schreef:
ja een domein is er al, tijd heb ik genoeg en mijn kennis is relatief laag ik zou graag frontpage gebruiken.

Domein (naam) != Hosting/Webspace (plaats waar je je site op stalt)

Heb je dus een compleet pakket, of alleen een los domein?

Wanneer je al webspace hebt, kan je in principe gewoon met frontpage een `site` , in elkaar draaien, welke je er via ftp op gooit.
Offline Abbas - 21/01/2009 18:03
Avatar van Abbas Gouden medaille

Crew .NET
18 jaar en al een schoonvader?! ^^
Offline Koen - 21/01/2009 18:47
titjes schreef:

Nuttige antwoorden ftw!   
Offline smeco - 22/01/2009 08:31
titjes schreef:

zal het anders formuleren: de vader van mijn vriendin