login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Tutorials

Offline Maarten - 07/01/2005 15:45
Avatar van MaartenErelid Er is een lijstje opgesteld met tutorials die nog kunnen gemaakt worden. Bepaalde tutorials zijn meer punten waard omdat ze echt een belangerijke aanvulling zijn voor de tutorials...
het lijstje vind je hier.

17 antwoorden

Gesponsorde links
Offline twopeak - 10/01/2005 00:29
Avatar van twopeak Gouden medaille

PHP ver gevorderde
gelieve terug ontopic te blijven

Er staat wel veel rommel bij tussen die tutorials...
remy (dacht ik) mocht geen tut sturen over het kleuren van die scrollbars. Wat redelijk logisch is, het is gewoon iets voor in het CSS overzicht.

Maar dat staat dan wel bij in dat overzicht!!!!
Terwijl belangrijkere dingen (functies in MySQL, beveiliging,...) aanzien worden alsof dat op een tut uitgelegd worden!
Die lijst klopt volledig niet, en ik denk (of eerder, ik ben ervan overtuigd) dat er meer kwaliteits artikels ZONDER die lijst zijn!
Ofwel dat die lijst terug crew-only word!

Mijn tut over de stringfuncties in MySQL is half af, en is langer dan alle voorgestelde HTML tuts tegelijk! (ok, lengte speelt minder rol als kwaliteit, but you get the picture)
Offline b4nkr0bz0r - 10/01/2005 00:31
Avatar van b4nkr0bz0r PHP gevorderde rating waar de tut lager is dan 2,5 moet de tut binnen een week upgraden.

zoiets wat dennisvb deed met script, nu met tuts

is maar een idee
Offline vinTage - 10/01/2005 00:45 (laatste wijziging 10/01/2005 00:47)
Avatar van vinTage Nieuw lid @ twopeak, ik vind dat je gelijk hebt hoor, maar mischien was het dan slimmer om die lijst eerst na te kijken op "onodige" tuts, alvorens er mensen zijn die een hoop tijd en moeite doen om een nette tut in elkaar te zetten.

ik heb die van remy bekeken, en die was toch wel wat uitgebreider dan degene die nu online staat bij sitemasters
Offline twopeak - 10/01/2005 15:44

PHP ver gevorderde
er moet een duidelijk onderscheid gemaakt worden ook tussen dingen die in overzicht moeten staan en dingen die in een tut mogen komen.
Ik ben bv. een tut over de string functies in MySQL, en het is op de limiet van wat ik aanvaardbaar vind...

Citaat:
te snel meer is zelden beter.
Offline dexus - 15/01/2005 13:58
Avatar van dexus HTML beginner hmm zijn er helemaal geen css tutorials meer nodig?
Offline Joel - 15/01/2005 14:25
Avatar van Joel Eigenaar Als je zelf een onderwerp vindt is dat natuurlijk OK hé 
Offline twopeak - 15/01/2005 15:20

PHP ver gevorderde
Tuinstoel, ik ben al bezig met functies in SQL, je moet opletten dat ze elkaar niet gaan overlappen!
Dus als je dat doet, bespreek zo weinig mogelijk functies, maar enkel joins en ALTER en zo van die dingen!

ben bijna klaar met de stringfuncties, daarna komen de mathematische functies en dan nog wat algemene functies

volgende week ofzo komt die van stringfuncties binnen!
Offline klostpret - 15/01/2005 16:00
Avatar van klostpret HTML interesse Ik doe nog een verzoek voor 2 tuts die er nog niet bij staan:
bestandsverwerking (met fopen(), etc)
en imagebewerking (GD, GD2, etc.)
Die staan er nl. nog niet bij, maar daar ben ik wel in geïnterresseerd, en het zijn ook niet totaal onbelangrijke dingen. Zelf snap ik er nog weinig van.
Offline Button - 15/01/2005 16:27
Avatar van Button PHP ver gevorderde ja die dat klostpret aanhaalt mogen er van mij ook nog wel komen en iets over cron jobs ( of hoe noemt het?) mag ook...
Offline Joel - 15/01/2005 19:28
Avatar van Joel Eigenaar Die van cronjobs stond al in de lijst, ik zal de andere twee even in de lijst zetten 
Offline klostpret - 16/01/2005 14:42
Avatar van klostpret HTML interesse Er staat iets in de lijst van "Headers already send.."
Misschien een idee, om een algemene tut te maken over headers?
Wat er allemaal mee kan etc.
Offline Maarten - 16/01/2005 15:22
Avatar van Maarten Erelid Jah dat zou wel handig zijn, ja.
Offline jafo - 16/01/2005 16:04
Avatar van jafo HTML interesse Wat wordt er verwacht van een tut over cronjobs? Ik wil daar best wel eentje voor maken, maar wat is de link met PHP? Is het de bedoeling om een tut te maken over een cron implementatie in PHP of over de werking van cron op een unix systeem?
Offline wouter - 16/01/2005 16:44
Avatar van wouter PHP interesse Ik denk dat Joël verwacht dat je uitlegt wat een cronjob juist is, hoe het werkt en wat ermee kan gedaan wordt.
Ik denk niet dat je de de volledige werking (daarmee bedoel ik code) kunt geven, want ik geloof dat dit niet in php geschreven is.
@Joël: verbeter me als ik fout zit ;)
Offline klostpret - 30/11/1999 00:00
Avatar van klostpret HTML interesse Nog een idee voor een tutrn Mailserver opzetten. Ik probeer dat namelijk al heel lang, en het lukt me maar niet s rnNouja.rnrnOja, sorry voor het bovenhalen van een oud draadje 
Offline Geerios - 30/11/1999 00:00 (laatste wijziging 30/11/1999 00:00)
Avatar van Geerios Onbekend Sorry maar over popups staat in de lijst een goeie toevieging is, maar hier httpwww.sitemasters.bepagina=tutorialstutorials&cat=3&id=213 staat ie al of moet ie uitgebreiderrnrnAnders wil ik hem wel make...
Offline twopeak - 30/11/1999 00:00

PHP ver gevorderde
locked, zin is weg...
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.198s