Er is een lijstje opgesteld met tutorials die nog kunnen gemaakt worden. Bepaalde tutorials zijn meer punten waard omdat ze echt een belangerijke aanvulling zijn voor de tutorials...
het lijstje vind je hier.
Er staat wel veel rommel bij tussen die tutorials...
remy (dacht ik) mocht geen tut sturen over het kleuren van die scrollbars. Wat redelijk logisch is, het is gewoon iets voor in het CSS overzicht.
Maar dat staat dan wel bij in dat overzicht!!!!
Terwijl belangrijkere dingen (functies in MySQL, beveiliging,...) aanzien worden alsof dat op een tut uitgelegd worden!
Die lijst klopt volledig niet, en ik denk (of eerder, ik ben ervan overtuigd) dat er meer kwaliteits artikels ZONDER die lijst zijn!
Ofwel dat die lijst terug crew-only word!
Mijn tut over de stringfuncties in MySQL is half af, en is langer dan alle voorgestelde HTML tuts tegelijk! (ok, lengte speelt minder rol als kwaliteit, but you get the picture)
@ twopeak, ik vind dat je gelijk hebt hoor, maar mischien was het dan slimmer om die lijst eerst na te kijken op "onodige" tuts, alvorens er mensen zijn die een hoop tijd en moeite doen om een nette tut in elkaar te zetten.
ik heb die van remy bekeken, en die was toch wel wat uitgebreider dan degene die nu online staat bij sitemasters
er moet een duidelijk onderscheid gemaakt worden ook tussen dingen die in overzicht moeten staan en dingen die in een tut mogen komen.
Ik ben bv. een tut over de string functies in MySQL, en het is op de limiet van wat ik aanvaardbaar vind...
Tuinstoel, ik ben al bezig met functies in SQL, je moet opletten dat ze elkaar niet gaan overlappen!
Dus als je dat doet, bespreek zo weinig mogelijk functies, maar enkel joins en ALTER en zo van die dingen!
ben bijna klaar met de stringfuncties, daarna komen de mathematische functies en dan nog wat algemene functies
volgende week ofzo komt die van stringfuncties binnen!
Ik doe nog een verzoek voor 2 tuts die er nog niet bij staan:
bestandsverwerking (met fopen(), etc)
en imagebewerking (GD, GD2, etc.)
Die staan er nl. nog niet bij, maar daar ben ik wel in geïnterresseerd, en het zijn ook niet totaal onbelangrijke dingen. Zelf snap ik er nog weinig van.
Wat wordt er verwacht van een tut over cronjobs? Ik wil daar best wel eentje voor maken, maar wat is de link met PHP? Is het de bedoeling om een tut te maken over een cron implementatie in PHP of over de werking van cron op een unix systeem?
Ik denk dat Joël verwacht dat je uitlegt wat een cronjob juist is, hoe het werkt en wat ermee kan gedaan wordt.
Ik denk niet dat je de de volledige werking (daarmee bedoel ik code) kunt geven, want ik geloof dat dit niet in php geschreven is.
@Joël: verbeter me als ik fout zit ;)
Nog een idee voor een tutrn Mailserver opzetten. Ik probeer dat namelijk al heel lang, en het lukt me maar niet s rnNouja.rnrnOja, sorry voor het bovenhalen van een oud draadje
Sorry maar over popups staat in de lijst een goeie toevieging is, maar hier httpwww.sitemasters.bepagina=tutorialstutorials&cat=3&id=213 staat ie al of moet ie uitgebreiderrnrnAnders wil ik hem wel make...