login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Wie kent dit systeem ?

Offline willysl - 13/01/2009 19:21
Avatar van willyslLid Hoi iedereen,

Ik ben bezig met een website waar je producten kan doorsturen en zo geld of credits kan verdienen.

Vraag is : bestaat er al een inlog systeem waar je doormiddel van je gebruikersnaam per artikel/product kan doorsturen naar vrienden/kennisen en mocht die persoon het product kopen dat er automatische geld/credits worden bij geschreven op een account.

Ik beetje leek op PHP gebied.. dacht laat ik het eerst eens maar vragen of er iets van bestaat.. ik ben het nog niet tegengekomen.

Alvast bedankt

willy

5 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Martijn - 13/01/2009 19:31
Avatar van Martijn Crew PHP er is niet zomaar een script voor.

Het beste wat ik kan verzinnen is dat je in de link zet
&ref=[hier dan naam of id van persoon die de link gaf]
en dan met $_GET['ref'] een update doet WHERE naam=$_GET['ref']
Offline willysl - 13/01/2009 19:37
Avatar van willysl Lid inlog/gebruikersnaam dat is nog te doen.. zoals je zegt..maar het e-mailtje moet ook een id meekrijgen.

En die combinatie.. dat is even moeilijk...ik zat te denken ineens zou je een trakingscode kunnen toevoegen aan een gebruikersnaam en e-mail?
Offline Martijn - 13/01/2009 19:40
Avatar van Martijn Crew PHP je zou kunnen maken dat je een mailtje naar iemand stuurt, die email opslaat met de naam die het verstuurde, en als dat persoon dan registreerd met dat iemand kun je met die naam dan weet belonen.

Je moet wel maken van "dat persoon heeft al een mailtje ontvangen vandaag (of een andere tijdsperiode)"., adners als persoon 1 mailt, en daarna persoon 2, kan het verkeerd gaan 
Offline willysl - 13/01/2009 19:52
Avatar van willysl Lid Dat kan is natuurlijk ook een oplossing.

Maar die persoon die het mailtje verstuurd krijgt alleen geld/credits als de ontvangende persoon daadwerkelijk het product koopt.

En dat is juist het probleem.. dat kun je bijna niet nagaan.

Toen kwam het tradetracker idee... misschien een trackingscode..

maar dit is ook wel een optie misschien..

je zou de gebruikersnaam van die persoon kunnen koppelen aan het e-mailtje dan kun je een product id meegeven.

Offline Erwt - 14/01/2009 09:02 (laatste wijziging 14/01/2009 09:18)
Avatar van Erwt PHP beginner Je stuurt een artikel door naar je vriend.
Maak een nieuwe db aan.. zet erin:
id, id_van_jouw, id_van_vriend, speciale_code

Bij het bestellen van een product check je:
  1. $query = "SELECT * FROM database_naam WHERE id_van_vriend='" . $_SESSION['mijn_id']. "'";
  2. // Zorg dus dat je mijn_id in de sessie zet bij het inloggen.
  3. $row = mysql_fetch_assoc($result); // alles in een array steken.
  4.  
  5.  
  6. if(mysql_num_rows($result)==1)
  7. {
  8. $query = "UPDATE gebruikers SET punten='10' WHERE id='" . $row['id_van_vriend'] . "'";
  9. // Hij wordt hier niet verhoogd met 10 maar gewoon naar 10 gezet.. maar dat is simpel op te lossen door de standaardwaarde eerst op te halen en dan gewoon op te tellen.
  10. }

Oké, denk NIET dat dit gaat werken maar het is een klein opzetje. Gewoon op papier de stappen doorlopen en daarna in php uitwerken. Veel succes!

//update, misschien iets strakker:

1. Je stuurt een artikel door naar je vriend.

Nieuwe db: `inviteproduct`
id, verzender, aanvrager, prod_id

Je maakt een query met:
  1. $query = "INSERT INTO inviteproduct (verzender,aanvrager, prod_id) VALUES ('Erwt','willysl',245)";
  2. // Nu staat er dus in de database dat ik jouw gevraagd heb om product 245 te kopen.

2. Die vriend koopt het.

Op de pagina van het artikel zet je bijv:
  1. $query = "SELECT * FROM inviteproduct WHERE prod_id='" . $_GET["prod_id"] . "' AND aanvrager='" . $_SESSION['mijn_naam'] . "'";

Waar je dus voor moet zorgen is dat een pagina het product_id meegeeft in de link: ?id=245
Ook moet je ervoor zorgen dat je bij het inloggen je accountnaam in de sessie zet. $_SESSION['mijn_naam'];
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.194s