login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

contactformulier

Offline san - 12/01/2009 23:53
Avatar van sanHTML interesse Heb een contactformulier en wil dat de klant op een bedankpagina komt na verzenden van het formulier. Nu krijg ik bij het verzenden eerst de waarschuwing: dit formulie wordt per email verzonden. Door dit formulier te verzenden wordt u emailadres bekend bij de ontvanger etc etc. Als ik dan op ok klik krijg ik weer een waarschuwing met een toepassing probeert namens u het volgende e mailbericht te verzenden etc ets. Ten eerste:
Is dit normaal zoveel waarschuwingen?
Ten tweede: ik kom wel op de bedankpagina maar dit gebeurt al voor de tweede waarschuwing, dus voordat het bericht ook daadwerkelijk verzonden is. En als ik bij de eerste waarschuwing annuleren doe i.p.v. ok komt hij evengoed op de bedankpagina. Dit staat niet zo netjes. Weet iemand hoe dit opgelost kan worden?
  1. <form name="reactie" action="mailto:info@emailadres.nl method=POST enctype="text/plain" onSubmit="window.location.href='bedankt.html'" >
  2. <input name="subject" value="Informatie aanvraag van contactpagina" type=hidden>

5 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Stijn - 12/01/2009 23:59
Avatar van Stijn PHP expert Je form tag is niet helemaal correct. Wanneer men op de submit knop drukt, gaat die natuurlijk naar bedankt.html en opent hij het mailprogramma van de bezoeker, die vervolgens een mail stuurt.

1. <form name="reactie" action="mailto:info@emailadres.nl" method=POST enctype="text/plain" onSubmit="window.location.href='bedankt.html';" >
Offline san - 13/01/2009 00:03
Avatar van san HTML interesse Hoe zou ik dit kunnen oplossen? Heb al van alles geprobeerd maar dan lukt het niet.
Offline Wim - 13/01/2009 00:17
Avatar van Wim Crew algemeen Persoonlijk vindt ik het veel netter om je server de e-mail te laten sturen. Dit heeft enkele voordelen:
- Werkt op elk toestel waarmee je website bekeken kan worden
- Geen configuratie vereist (zoals een geconfigureerde e-mail client)
- Je kiest zelf in welke maten de bezoeker de opmaak bepaald en jij. De bezoeker kan bvb het onderwerp niet aanpassen indien jij dit niet wil
- Je e-mail adres blijft bespaard van spambots

Je kan dit doen dmv PHP, nl met de functie PHP.net: mail

Een tutorial vind je hier: http://www.site...il_functie
Offline anton - 13/01/2009 18:31 (laatste wijziging 13/01/2009 18:31)
Avatar van anton Lid doe het met php...
  1. <?php
  2. if($_POST['submit']){
  3. $to = $_POST['to'];
  4. $subject = $_POST['subject'];
  5. $naam = $_POST['name'];
  6. $boodschap = $naam." Stuurt: ".$_POST['bericht'];
  7. mail($to,$subject,$boodschap,"from: ".$email);
  8. }else{
  1. <form action="" method="post">
  2. Uw naam:<input type="text" name="name"><br>
  3. Uw E-mailadres:<input type="text" name="mail"><br>
  4. Onderwerp:<input type="text" name="subject"><br>
  5. bericht:<textarea cols="30" rows="4" id="text" onClick="document.getElementById('text').value=''">Typ uw bericht hier.</textarea><br>
  6. <input type="reset" value="wissen"><input type="submit" name="submit" value="verzenden"><br>
  1. <?
  2. }
  3. ?>

extra inputs enzo en andere dingen zoals de layout ervan kunt u zelf aanpassen.
Offline Sander1993 - 13/01/2009 19:07
Avatar van Sander1993 PHP interesse dit topic was al gestart door jou: http://www.site...tformulier
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.2s