weet iemand hoe je ervoor kunt zorgen dat je na een post de pagina vernieuwd, en als je bijvoorbeeld in het midden van de pagina bevind (schuifbalk halverwege) je na de vernieuwing van je pagina nog steeds in het midden bevindt (schuifbalk halverwege). En niet aan de top van de pagina wat je bekomt met een gewone header("Location:....");
<a name="form">
<form action="<?php echo $_SERVER['PHP_SELF']."#form"; ?>
//rest van het forumlier
//en met de header wordt het dan:
<?
header("location: filename.php#form");
?>
Dat werkt niet, je krijgt dan een foutmelding die aangeeft dat de headers reeds zijn verzonden. Bovendien hoor je aan location een absolute URI mee te geven, geen relatieve.
Bovendien gaat het niet werken, het is namelijk niet wat webmaker bedoelde. Webmaker kan beter proberen om met javascript de positie op te slaan en de browser bij het volgende bezoek naar die plek te laten scrollen. Een andere oplossing is vast ook mogelijk, maar daarvoor geef je te weinig informatie.
hetgeen ik wil is zoals hier op sima als je een bericht hebt gepost dat je je bericht ziet verschijnen, dus dit door middel van een refresh. En niet direct naar de top van de pagina wordt gestuurd. En deze code om niet direct naar de top van de pagina te gaan maar op dezelfde positie te blijven weet ik niet.
hetgeen ik wil is zoals hier op sima als je een bericht hebt gepost dat je je bericht ziet verschijnen, dus dit door middel van een refresh. En niet direct naar de top van de pagina wordt gestuurd. En deze code om niet direct naar de top van de pagina te gaan maar op dezelfde positie te blijven weet ik niet.
Dan heb je, als ik eerlijk mag zijn, je vraag niet echt handig gesteld. Als je direct gezegd had dat je zoiets wilde, dan was het veel duidelijker geweest.
Dan heb je, als ik eerlijk mag zijn, je vraag niet echt handig gesteld. Als je direct gezegd had dat je zoiets wilde, dan was het veel duidelijker geweest.
Dan heb je, als ik eerlijk mag zijn, de vraag niet echt goed begrepen.
Ik had meteen door wat hij bedoelde
[..quote..]
Dan heb je, als ik eerlijk mag zijn, de vraag niet echt goed begrepen.
Ik had meteen door wat hij bedoeldeÂ
De tip die eruit voortvloeide was meer mijn punt: Duidelijke vragen krijgen sneller antwoord dan dubbelzinnige vragen. In dit geval had ik achteraf ook moeten zien dat hij dit bedoelde, maar het is zonder veel inbeelding op te vatten op de manier waarop ik dat deed: De vraag is dubbelzinnig. Als je snel antwoorden wilt, is het vaak het beste om duidelijke vragen te stellen
Ik vind eerlijk gezegd dat er de laatste tijd veel onduidelijke topics zijn: mensen denken niet lang genoeg na over wat ze eigenlijk willen zeggen, ze zijn niet voldoende geïnformeerd, zijn te lui om zelf een oplossing te bedenken (wat leidt tot het feit dat ze (bijna) niets bijleren), etc.
Ik vind eerlijk gezegd dat er de laatste tijd veel onduidelijke topics zijn: mensen denken niet lang genoeg na over wat ze eigenlijk willen zeggen, ze zijn niet voldoende geïnformeerd, zijn te lui om zelf een oplossing te bedenken (wat leidt tot het feit dat ze (bijna) niets bijleren), etc.
Maar ja, wat kunnen we er aan doen?
Eens, de oplossing is een beleidsverandering (zulke topics niet toestaan), of zelf verhuizen naar bijvoorbeeld Gathering of Tweakers, daar zijn ze wat dat betreft veeeeel strenger.
Gewoon doseren helpt ook hoor, als je het zat bent kijk je even een tijdje niet om naar dat soort topics. Dan kun je een tijdje later weer proberen te helpen.