login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Java leren

Offline robbertbd - 18/12/2008 23:17

ik wil gaan beginnen met java programeren. ik ben opzoek naar een boek wat de nieuwste verzie van java ondersteunt en goed is voor een beginner. ik ken al de nodige andere talen dus het hoeft niet een helemaal van af het begin boek te zijn maar mag wel.

ik heb nu dit boek op het oog:
http://www.bol....9ab1501298

is het een boek waar naar ik op zoek ben, en is het aan te raden?
en ze hebben het over swing. wat is swing precies?

Robbert

20 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Sitebase - 18/12/2008 23:22
Avatar van Sitebase PHP expert Dat is idd een goed boek om Java te leren. Dit gebruikten wij op school ook.

Swing is een API om je UI mee op te bouwen en is een uitbreiding op AWT, met deze laatste zal je vooral werken in dat boek.
Offline DenMette - 19/12/2008 00:14
Avatar van DenMette PHP gevorderde Je kan ook Bleuj gebruiken is ook een boek van. Dit is iets waarmee ik java leer op school. Is vrij degelijk en goede structuur.

http://www.bol....index.html

Dit is wel vrij degelijk.
Offline Abbas - 19/12/2008 00:25
Avatar van Abbas Gouden medaille

Crew .NET
BlueJ is wel goed, maar IntelliJ is ook zeker niet slecht. Zeker met het programma IntelliJ. Dat gebruiken wij op school bij JAVA.
Offline Stijn - 19/12/2008 00:26
Avatar van Stijn PHP expert Java met BlueJ raad ik ten zeerste af Ik heb ook zo'n boek en ik leer meer uit een boek dat zich toewijd aan de taal dan aan een editor + taal. Er zijn heel goeie boeken, op Java heb ik het volgende boek ook als aanrader gekregen (engels).

http://java.sun.com/docs/books/effective/

"An introduction to object-oriented programming with java" (engels) heb ik moeten kopen voor me studies en is echt een topboek.
Offline Abbas - 19/12/2008 00:30

Crew .NET
"Sam's teach yourself JAVA in 24hrs" is ook een goed boek, ik heb da thuis liggen. 
Offline Stijn - 19/12/2008 00:35
Avatar van Stijn PHP expert M.a.w. je kan een hele bibliotheek aan boeken kopen.
Offline MiST - 19/12/2008 01:35
Avatar van MiST Lid BlueJ is zeker niet af te raden. Er is echt wel een verschil tussen mensen die al geprogrammeerd hebben en de absolute n00bs.

BlueJ is ideaal om te beginnen (zoals de TS vermeldt). Ik heb het meegemaakt als student tussen een hoop knoeiers 

Mensen die interesse hadden en het boek lazen, gingen goed vooruit en hadden binnen de kortste keren "alle" concepten van OOP door.

Anderen bleven knoeien (verbaast het?).

Bovendien is de nederlandse versie van Objectgeorienteerd programmeren met BlueJ nagekeken door mijne prof, P. Dutré ;)

ik heb hier namelijk ook nog een boek staan van mijn zus (toen zij java had). Een 1000'en pagina's tellend boek. Ik ben er ooit in begonnen en na 50 pagina's heb ik hem terug weggelegd. Daar had ge gwn niets aan. jeuj, code overtypen en dan kreeg ge een vensterke. Spectaculair!
Met BlueJ hebt ge misschien slechts de basics en is het boek niet bedoeld voor doorgedreven Java (dat is ook niet de doelstelling van dat boek), maar ge kunt wel onmiddellijk objecten aanmaken en spelen met uw methodes en zoen hoe alles interageert. En dat is VEEEEEEL belangrijker, me dunkt.

Iedereen kan namelijk software schrijven. Het enige wat mij interesseert is goede software schrijven, en als ge de werking van OOP niet snapt, gaat ge er niet geraken 

Maarja, das mijn mening. Daarom doe 'k ook software engineering ;)
Offline roberini - 19/12/2008 08:09
Avatar van roberini HTML beginner Hoe komen jullie allemaal aan programmeren op school? Krijg je dat als keuzevak ofzo?

[ontopic]
Idd, die BlueJ is wel lekker om te lezen. Ik heb hem een beetje globaal doorgelezen en als ik tijd heb ga ik hem volledig lezen.
Offline Wave6 - 19/12/2008 08:36
Avatar van Wave6 PHP beginner Kijk niet naar Nederlandse boeken... het is nogal vaag beschreven vaak als het om meer low level talen gaat...

Ik heb een boek van de uitgever O'Reily en dat boek heet The complete Java Refrence dat is echt een uitstekend boek en bijna alles staat er wel in beschreven;)
In het boek draait het nog wel allemaal om Java 2... maar ja zo oud is dat nou ook weer niet...Maar goed wel een goede aanrader en vooral als je de basis van Java wilt leren;)

D_O
Offline Abbas - 19/12/2008 11:31

Crew .NET
roberini schreef:
Hoe komen jullie allemaal aan programmeren op school? Krijg je dat als keuzevak ofzo?
Als je in het middelbaar Informatica volgt krijg je dat en anders als je verderstudeert in die richting! Lijkt me logisch, toch? 
Offline Flex1986 - 19/12/2008 11:46
Avatar van Flex1986 Gouden medaille

Senior Member
D_O schreef:
Kijk niet naar Nederlandse boeken... het is nogal vaag beschreven vaak als het om meer low level talen gaat...

Veel nederlandstalige boeken zijn van prima kwaliteit je moet alleen wel weten wat je besteld!

Wat ik me afvraag of de TS al beschikt over de nodige kennis in OO zo niet dan raad ik hem boeken die je Java aanleren via BlueJ omdat deze veelal OO goed behandelen.

Zelf heb ik het volgende boek liggen: Programmeren in Java met BlueJ

Als je de basis van OO al onder de knie hebt dan raad ik je het volgende boek aan.

Introduction to Java (Engels)
Offline robbertbd - 20/12/2008 00:55

ik ben vanmiddag naar de boekenwinkel geweest en heb een boek aangeschaft uit de serie, de basis. ik heb hem in de boeken winkel door gekeken en het zag er goed uit. duidelijk geschreven inclusief swing.

Robbert
Offline Abbas - 20/12/2008 01:01

Crew .NET
Misschien kan je ook de naam geven van het boek dat je hebt gekocht. Het kan handig zijn voor andere mensen die een dergelijk boek zoeken! 
Offline roberini - 20/12/2008 20:52
Avatar van roberini HTML beginner
titjes schreef:
[..quote..]Als je in het middelbaar Informatica volgt krijg je dat en anders als je verderstudeert in die richting! Lijkt me logisch, toch? 

Ik zit in middelbaar, en krijg geeneens de keuze om dat te leren. Zal volgend jaar maar even goed opletten of ik dat zou kunnen volgen.:D
Offline Dlol - 20/12/2008 23:53
Avatar van Dlol Lid Ik heb vorig jaar nog informatica gekregen en dat was echt stom. Tekstverwerking, PowerPoint en het rekenblad het eerste trimester, en dan voor de rest programmeren met RoboMind, robotjes laten bewegen in een taal met niet eens variabelen...  Oersaai. Kregen we ook maar Java ofzo toen!
Offline avdg - 21/12/2008 02:51
Avatar van avdg PHP gevorderde Ik ben blij dat ik niet meer op school zit 
Veel studenten kiezen gewoon informatica, en geloof mij, meestal beseffen ze niet eens wat 'echte' informatica is...
School misvormt eigenlijk hen... want het enige dat we daar zien is word, excel, beetje powerpoint, en andere typische windowsprogramma's, maar programmeren of de achtergrond ervan, oei oei :/
Offline Abbas - 21/12/2008 03:53

Crew .NET
Dan volgde jij toch niet de informatica die wij nu volgen! Dat is niet zomaar een beetje Word of Excel!!!
Offline Ontani - 21/12/2008 06:29 (laatste wijziging 21/12/2008 06:30)
Avatar van Ontani Gouden medailleGouden medailleGouden medailleGouden medaille

-1
@titjes: dat zal het verschil zijn tussen informatica boekhouding en toegepaste informatica. 

In Informatie en Communicatie Technologie (ICT) afstudeer richtingen ga je ook even ver als bij de toegepaste informatie richtingen.
Offline nemesiskoen - 21/12/2008 12:05
Avatar van nemesiskoen Gouden medaille

PHP expert
Citaat:
School misvormt eigenlijk hen... want het enige dat we daar zien is word, excel, beetje powerpoint, en andere typische windowsprogramma's, maar programmeren of de achtergrond ervan, oei oei :/

No shit maar ik heb da dus nooit gehad op school hé... zo'n dingen worden hier aangenomen dat ge dat kunt. Wij zijn in ons eerste informaticajaar in het middelbaar direct begonnen met C en JAVA. Idem voor de hogeschool, daar was het ook direct C en cisco en oracle en van die andere grapkes. Niet wat access knoeien en layouts maken in powerpoint.
Offline Martijn - 21/12/2008 12:41
Avatar van Martijn Crew PHP ik kreeg wel php op school, en java De php opdrachten heb ik door een vriend laten doen omdat ik het niet snapte lol
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.196s