ik wil gaan beginnen met java programeren. ik ben opzoek naar een boek wat de nieuwste verzie van java ondersteunt en goed is voor een beginner. ik ken al de nodige andere talen dus het hoeft niet een helemaal van af het begin boek te zijn maar mag wel.
Java met BlueJ raad ik ten zeerste af Ik heb ook zo'n boek en ik leer meer uit een boek dat zich toewijd aan de taal dan aan een editor + taal. Er zijn heel goeie boeken, op Java heb ik het volgende boek ook als aanrader gekregen (engels).
BlueJ is zeker niet af te raden. Er is echt wel een verschil tussen mensen die al geprogrammeerd hebben en de absolute n00bs.
BlueJ is ideaal om te beginnen (zoals de TS vermeldt). Ik heb het meegemaakt als student tussen een hoop knoeiers
Mensen die interesse hadden en het boek lazen, gingen goed vooruit en hadden binnen de kortste keren "alle" concepten van OOP door.
Anderen bleven knoeien (verbaast het?).
Bovendien is de nederlandse versie van Objectgeorienteerd programmeren met BlueJ nagekeken door mijne prof, P. Dutré ;)
ik heb hier namelijk ook nog een boek staan van mijn zus (toen zij java had). Een 1000'en pagina's tellend boek. Ik ben er ooit in begonnen en na 50 pagina's heb ik hem terug weggelegd. Daar had ge gwn niets aan. jeuj, code overtypen en dan kreeg ge een vensterke. Spectaculair!
Met BlueJ hebt ge misschien slechts de basics en is het boek niet bedoeld voor doorgedreven Java (dat is ook niet de doelstelling van dat boek), maar ge kunt wel onmiddellijk objecten aanmaken en spelen met uw methodes en zoen hoe alles interageert. En dat is VEEEEEEL belangrijker, me dunkt.
Iedereen kan namelijk software schrijven. Het enige wat mij interesseert is goede software schrijven, en als ge de werking van OOP niet snapt, gaat ge er niet geraken
Maarja, das mijn mening. Daarom doe 'k ook software engineering ;)
Kijk niet naar Nederlandse boeken... het is nogal vaag beschreven vaak als het om meer low level talen gaat...
Ik heb een boek van de uitgever O'Reily en dat boek heet The complete Java Refrence dat is echt een uitstekend boek en bijna alles staat er wel in beschreven;)
In het boek draait het nog wel allemaal om Java 2... maar ja zo oud is dat nou ook weer niet...Maar goed wel een goede aanrader en vooral als je de basis van Java wilt leren;)
Kijk niet naar Nederlandse boeken... het is nogal vaag beschreven vaak als het om meer low level talen gaat...
Veel nederlandstalige boeken zijn van prima kwaliteit je moet alleen wel weten wat je besteld!
Wat ik me afvraag of de TS al beschikt over de nodige kennis in OO zo niet dan raad ik hem boeken die je Java aanleren via BlueJ omdat deze veelal OO goed behandelen.
ik ben vanmiddag naar de boekenwinkel geweest en heb een boek aangeschaft uit de serie, de basis. ik heb hem in de boeken winkel door gekeken en het zag er goed uit. duidelijk geschreven inclusief swing.
Ik heb vorig jaar nog informatica gekregen en dat was echt stom. Tekstverwerking, PowerPoint en het rekenblad het eerste trimester, en dan voor de rest programmeren met RoboMind, robotjes laten bewegen in een taal met niet eens variabelen... Oersaai. Kregen we ook maar Java ofzo toen!
Ik ben blij dat ik niet meer op school zit
Veel studenten kiezen gewoon informatica, en geloof mij, meestal beseffen ze niet eens wat 'echte' informatica is...
School misvormt eigenlijk hen... want het enige dat we daar zien is word, excel, beetje powerpoint, en andere typische windowsprogramma's, maar programmeren of de achtergrond ervan, oei oei :/
School misvormt eigenlijk hen... want het enige dat we daar zien is word, excel, beetje powerpoint, en andere typische windowsprogramma's, maar programmeren of de achtergrond ervan, oei oei :/
No shit maar ik heb da dus nooit gehad op school hé... zo'n dingen worden hier aangenomen dat ge dat kunt. Wij zijn in ons eerste informaticajaar in het middelbaar direct begonnen met C en JAVA. Idem voor de hogeschool, daar was het ook direct C en cisco en oracle en van die andere grapkes. Niet wat access knoeien en layouts maken in powerpoint.