PHP interesse |
|
Hoi,
ik ben bezig met het schrijven van een programma (php / xhtml) wat geïntegreerd kan worden in control management systemen.
Als het af is wil ik een poging doen om het op de markt te brengen, maar nu stuit ik op een probleem.
Hoe zorg ik ervoor dat het programma niet na één keer verkopen 20 keer gekopieerd wordt, de simpele oplossing lijk hier de licentie.
Maar als ik het pakket in z'n geheel laat dowloaden, kan een beetje handige jongen (zelfs de iets minder handige) zo de query die verwijst naar mijn database, waar alle licenties opgeslagen zijn, even omzetten op een eigen database, waarna het doel nog niet bereikt is.
Een volgende mogelijkheid is om gewoon een groot deel van de bestanden op mijn eigen server te laten staan, zodat het altijd via mijn server gaat.
Maar dit lijkt me als eerste redelijk storings gevoeliger omdat als 1 van beide servers down ligt het systeem al niet draait. (dit geld ook voor de andere oplossing) Ook vroeg ik me af of ik het daarmee niet sloom maak?
Weet iemand hoe ik dit op een handige manier dan doen, zodat het een betrouwbaar systeem is en bovendien niet te hacken is.
|