login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

CMS structuur

Offline thomasje - 15/10/2008 19:30
Avatar van thomasjeMySQL beginner Ik ben bezig een eigen CMS systeem op te zetten. Het moet totaal op internet werken en zoveel mogelijk werken met PHP en database. Maar nu mijn vraag hoe kan ik dit het beste doen, ik zat zelf te denken voor de veiligheid en om alle klanten direct onder de nieuwste versies te laten werken het complete systeem op mijn eigen server en deze dan uitlaten voeren op de server van de klant waar ook alle "personlijke" bestanden staan. Maar is dit zoiezo een goede oplossing? En hoe kan je dan klanten hiervoor laten betalen? een totaal prijs bij aankoop of elk jaar een bedrag of zo?

Ik zou graag zo veel mogelijk tips willen hebben hoe ik dit kan doen en waar ik op moet letten.

11 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Wim - 15/10/2008 19:54
Avatar van Wim Crew algemeen geef ze allemaal een FTP account op je eigen server (als je er dan toch geld voor vraagt), en voorzie je database van een extra tabel "users" + de andere tabellen van een kolom voor het user-id...

PHP is serverside, het is dus niet mogelijk om het op je eigen server te hosten en de andere servers de php code te laten uitvoeren, toch niet met te grote vertragingen of afhankelijkheid...
Offline thomasje - 15/10/2008 19:58
Avatar van thomasje MySQL beginner Nou dit is ook juist een probleem waar ik bang voor ben dat ze over zullen beginnen, wat gebeurt er als je er mee stopt. Maar ik heb het ook iets verkeerd uitgelegd sorry daarvoor. De mensen loggen op hun site via een iframe of iets dergelijks in op mijn server. De bestanden en instellingen die ze aanmaken wou ik dan op hun eigen server laten opslaan.
Offline Wim - 15/10/2008 20:07
Avatar van Wim Crew algemeen in dit geval mag je een iframe bekijken als een nieuw tabblad of een browser... Je kan een pagina in een iframe aanroepen (net zoals je een link kan maken die in een nieuw tabblad opent), maar andersom kan je (volgens mij) niet communiceren...

Verder, wat er gebeurd als je er mee stopt; zet in je voorwaarden dat ze al hun bestanden dan per mail kunnen opvragen of toegestuurd krijgen zodanig dat ze geen verlies van data hebben.... Garandeer best ook een backup (en hou je ook aan deze garantie!)
Offline thomasje - 15/10/2008 20:33
Avatar van thomasje MySQL beginner maar komt dit op zo'n manier vaker voor? ik zag nu net een website www.rombv.com als je naar de links kijk is datzech maar wat je bedoelt met die eigen ftp?
Offline Wim - 15/10/2008 20:50
Avatar van Wim Crew algemeen http://www.webh...TP-account/
Offline thomasje - 15/10/2008 20:58
Avatar van thomasje MySQL beginner oke bedankt maar nu de volgende vraag nog, hoe kan je het beste een baukup maken en waar kan je deze het beste zetten voor zo iets. En welke hosting kan ik het beste nemen want je zit wel op een gevenopgenblik met veel ftp accounts. Momenteel zit ik bij 3 verschillende maar zijn ze allemaal moeilijk om snel een ftp account er bij aan te maken.
Offline Wim - 15/10/2008 21:14
Avatar van Wim Crew algemeen als je totaal geen kennis van backups hebt zou ik dit al zeker niet garanderen, maar gewoon als extra service doen (zonder het te beloven zodat ze dit niet van je kunnen eisen!)

een backup maak je gewoon door een extra kopie van alle bestanden te maken, en deze (in dit geval) op een externe locatie te plaatsen!
Offline thomasje - 15/10/2008 21:18
Avatar van thomasje MySQL beginner nou ik ben momenteel nog eens op zoek gegaan en heb de volgende hostingpakket gevonden. http://www.spar...sting.html deze garanderen ook dat er elke week een baykup gemaakt wordt. Weet er iemand of dit een betrouwbare hosting is?
Offline Wim - 15/10/2008 21:25
Avatar van Wim Crew algemeen webhosters.nl ...

Maar, een wekelijkse backup is niet zo veel, zeker niet voor een eventueel zakelijke website. Stel dat 1 iemand hier dagelijks 8 uur (= 1 werkdag) aan bezig is, dit 5 dagen per week. Dat zijn 40 uren werk, in princiepe kunnen deze van het ene op het andere moment weg zijn. Als je hosting met een dagelijkse backup vindt, of zelf een backup script kan maken is dit zeker een pré!
Offline jc2 - 15/10/2008 21:56 (laatste wijziging 15/10/2008 23:03)
Avatar van jc2 PHP interesse Wat jij wilt - de CMS op jouw ftp en het script laten uitvoeren op de klant z'n ftp - is naar mijn weten niet mogelijk.
Veel professionnele betaalde CMS-systemen hebben echter wél een functie ingebouwd die contact maakt met de database op een externe host om de CMS niet meer te laten werken als de licentie afgelopen is.
Als ik jou was, zou ik eerst proberen om een werkende CMS te maken die gewoon op de klant z'n ftp-server gezet moet worden en dan pas gaan kijken naar verdere uitbreidingen.
Ik ben ook sinds 2006 bezig met het ontwikkelen van een CMS-systeem wat ook daadwerkelijk op enkele websites gebruikt wordt, maar realiseer je dat dit nog best veel werk kost en het nog verre van professionneel is op dit moment.

Pfew...lange reactie zeg 

Update:
Hier staat een voorlopige demoversie van mijn CMS:
CMS-AT-WEB demo
Offline thomasje - 15/10/2008 22:02
Avatar van thomasje MySQL beginner oke allemaal hartelijk bedankt voor de reacties voor en nadelen. Ik ga nog eens een nachtje er over slapen het zal zeker niet weg lopen. Maar helaas heb ik al wel gemerkt dat overal voor en nadelen aan zitten.
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.18s