login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

programma taal dinges

Offline simpleasy - 08/08/2008 18:00
Avatar van simpleasyLid hey iedereen,
ik wil eens een echt programma maken (zoals word ofzo, maar dan iets kleiner)
ik ben al begonnen met c++, het enige probleem daar is dat ik het niet echt programmas noem, njah, het ziet er niet echt profecioneel uit, zo zwart met witte pixeltekst (als je begrijpt wat ik bedoel)

ik dacht dat je met c++ ook wel echte programmas kon maken, maar ik vind nergens tutorials waar ze het je echt verder leren om dus echt programmas te maken.. snap?
njah ik hoop dat iemand me kan helpen

4 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Abbas - 08/08/2008 18:09 (laatste wijziging 08/08/2008 18:10)
Avatar van Abbas Gouden medaille

Crew .NET
Verzin eerst misschien eens een beter titel! 

Met C/C++ kan je evengoed programma's schrijven met de look die je gewoon bent zoals in Windows. Je moet dan alleen geen console-applicaties schrijven. En anders stap je over op .NET, hierin kan je kiezen tussen een aantal talen zoals C#, VB, J#, ... Je kan dan met Visual Studio op een gemakkelijke manier echte programma's schrijven.

HIER kan je een aantal tutorials vinden over .NET! Let op: je moet de tutorials volgen die specifiek zijn voor echte programma's, niet de webbased .NET tutorials. 
Offline MothZone - 08/08/2008 18:09
Avatar van MothZone PHP ver gevorderde Koop dan een boek?
Als je een taal wil leren zijn tutorials goed om de taal te leren kennen, om het zo te zeggen. Als je dan verder kan leren uit een goed boek ben je vertrokken.
Offline simpleasy - 08/08/2008 18:13
titjes schreef:
Verzin eerst misschien eens een beter titel! 

ik vond geen betere titel, daarom dat ik er dinges achtergezet heb 
bedankt al verder, kga meteen effe kijke
Offline Stijn - 08/08/2008 18:25
Avatar van Stijn PHP expert Het voordeel met C# is het .NET framework die het geheugenbeheer zelf regelt. In C++ moet je naast de kern van je programma, ook nog eens een interface schrijven en nog eens het geheugenbeheer (pointers en objecten e.d.).

In C# is een interface maken niet moeilijk, je kan dit maken met drag&drop in een visual studio van Microsoft. In C++ zijn er talloze editors en compilers. Daarnaast moet je in Windows de Win32 lib. gebruiken. In KDE is dit QT lib en in Gnome is dit GTK. Daarnaast zijn er nog UNIX lib. om een interface te maken.

Het lijk me niet verstandig om boeken te gaan raadplegen. Koop ook een boek die enkel gaat over GUI's in C++. Of over het geheugen in C++. Het is niet omdat je de taalsyntax kent dat je direct zomaar programma's kan schrijven. Je zal er toch enkele maanden aan zitten.
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.256s