login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Alle subdomeinen toestaan

Offline bertenz - 21/07/2008 10:08
Avatar van bertenzHTML beginner Hallo allemaal,

Ik weet niet precies waar ik het moet zetten, maar ik denk dat ik htaccess moet gebruiken, vandaar dat ik het hier zet.

Voor een website die ik aan het maken ben, zal ik veel subdomeinen aan moeten gaan maken. Elk subdomein telt dan maar één pagina en de rest wordt allemaal door een centraal script verwerkt. In die ene pagina wordt dan alleen maar een ID meegegeven. Nou is mijn vraag of het misschien mogelijk is om elk subdomein toe te staan en dat de benodigde gegevens uit het sub-gedeelte van het domein worden gehaald.
Dus als ik naar "plaats.domein.nl" ga, dat ik dan de gegevens van "plaats" krijg. Is dit op de een of andere manier mogelijk ? Alvast bedankt.

Bertenz

3 antwoorden

Gesponsorde links
Offline yetti4 - 21/07/2008 11:02
Avatar van yetti4 JS interesse ja, dat kan gewoon met php.
met $_ENV['SCRIPT_URI'] krijg je http://plaats.domein.nl
dan kan je plaats gewoon zelf deruitfilteren.(vanaf 7 teken tot eerste punt)
Offline bertenz - 21/07/2008 11:21
Avatar van bertenz HTML beginner Bedankt voor je hulp. Waar jij het over hebt, zal ik ook nodig hebben, maar mijn probleem is op het moment iets anders. Ik wil namelijk graag dat ik "plaats.domein.nl" niet zelf aan hoef te maken, maar dat het wél bestaat (als "plaats" in de database voorkomt).
Als ik nu namelijk naar "plaats.domein.nl" zou gaan, krijg ik een melding dat het adres niet gevonden kan worden. Iemand die daar een oplossing voor heeft? (dus dat je naar een willekeurig subdomein kunt gaan en dat die altijd bestaat)
Offline yetti4 - 21/07/2008 15:59
Avatar van yetti4 JS interesse oow, ik snap wat je bedoelt, je moet idd plaats.do.nl verwijzen naar www.do.nl/plaats
dan hou je subdomein in de url
de precieze regel code weet ik niet, was ik altijd al slecht in 
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.163s