login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Wat mag wel en wat mag niet? (Opgelost)

Offline cattieman182 - 19/07/2008 20:00
Avatar van cattieman182Nieuw lid Hallo.
Ik heb een download site voor freeware software.
Maar ik heb het script gedownload.
Dus ik kan nu alleen de bestanden op mijn eigen host zetten.

Mag ik zo bijv test.exe van een andere site downloaden en op mijn site upload en te download zetten?

M.v.g bart

3 antwoorden

Gesponsorde links
Offline larssy1 - 19/07/2008 20:10
Avatar van larssy1 MySQL beginner Hoi bart,

Het ligt er vooral aan of de eigenaars je er toestemming voor geven.
Ik ben al een keer aangesproken door iemand van Gunz en Kalonline, omdat ik een url naar de client via hun site moest doen, en niet de client op me eigen host mocht zetten.

Ik hoop dat dit al het antwoord is dat je zoekt.

Mvg
Larssy1
Offline cattieman182 - 19/07/2008 21:29
Avatar van cattieman182 Nieuw lid Dus ik moet vraagen aan de eigenaar of ik het op mijn host mag zeggen
Offline timmie_loots - 19/07/2008 22:08 (laatste wijziging 19/07/2008 22:09)
Avatar van timmie_loots PHP gevorderde Zoiets. Je kunt natuurlijk ook een beetje "creatief" zijn. Zolang het gratis software betreft kun je er bijvoorbeeld voor kiezen om gewoon de software op je eigen host te zetten. Bij het uploaden van het bestand verstuur je dan een mail naar de eigenaar van de software waarin je zegt dat je de software goed vind en deze daarom aan jouw gebruikers wilt aanbieden; om de site van de eigenaar niet te belasten heb je er voor gekozen om het op jouw eigen server te zetten. Mochten ze het hier niet mee eens zijn, dan kunnen ze altijd contact opnemen om de software van jouw server te laten verwijderen.

Ik denk niet dat het veel zal gebeuren, mocht het toch gebeuren dan verwijder je het van je server en maak je er een link van naar de andere server.

Het is een nette mogelijkheid en ik kan me niet voorstellen dat je er door in de problemen kan komen. Mocht iemand toch zo gek zijn om er een rechtszaak van te maken, dan sta je bovendien erg sterk omdat je direct aan de eigenaar hebt gemeld dat je de software op je eigen server hebt gezet, en deze bovendien de mogelijkheid hebt gegeven de software van jouw server te laten verwijderen.

EDIT:

Overigens blijft het verstandig om even op de website waar je de software vandaan haalt te kijken of er niet expliciet staat dat het uploaden naar eigen host en het aldaar te download te stellen niet toegestaan is. Als dat het geval is is het beter om eerst een mail te sturen waarin je vraagt of er een uitzondering gemaakt kan worden.
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.18s