Wanneer iemand op mijn website een ongeldig emailadres invult (hij/zij vertypt zich een letter) dan komt de registratielink niet bij hem/haar aan. Bestaat er een mogelijk om de mail dan retour te krijgen met een foutmelding. Net zoals je in Outlook Express een foutief emailadres gebruikt, dan krijg je een mail niet afgelverd bericht.
Ik vermoed dat dit niet gescript kan.
Dit gebeurt meestal door de host waarvan je de mail stuurt.
Stuur je bijv. een bericht vanuit hotmail, dan stuurt hotmail jou een 'niet-ontvangen' mail terug. Bij de meeste webhostingpakketten zit dit er niet op.
Eventueel kun je wel - met cronjobs - controleren of iemand bijv. 3 dagen naderhand de registratielink heeft 'geactiveerd' en dan de mail opnieuw sturen.
helpt toch niet, bij mij toch niet. Als ik dat 2 keer moet intypen is dat 1x typen + selecteren en slepen + CTRL
Je kan dat probleem niet verhelpen, wat je wel kan doen is een niet-geactiveerde-naam na 3 dagen vrij geven: dwz niet verwijderen maar als iemand opnieuw die naam zou willen gebruiken dat dat wel gaat. als het dan om dezelfde persoon gaat die dan zijn e-mail wel gaat proberen juist in te vullen, toch zijn gewilde naam kan nemen.
waarom niet verwijderen? misschien denk die persoon er pas na een week aan om te actieveren (you never how he?)
Ik denk dat je sendmail_path zou moeten veranderen. Dit kan je helaas niet doen in je script met ini_set want het is een:
"PHP_INI_SYSTEM 4 Entry can be set in php.ini or httpd.conf "
In php.ini staat
; For Unix only. You may supply arguments as well (default: "sendmail -t -i").
;sendmail_path =
Dus denk dat het ook niet onder windows kan, imo is dat echt lame.
Als je
ini_set(sendmail_from, 'register@website.com');
gebruikt maakt ie van je return path en je from adres hetzelfde, en met de volgende code krijg je dan een delivery failure notification:
Probeer eens als e-mail adres: info@dezebestaatzoiezoniet.nl
Eerder genoemde domain.com en domai.com bestaan gewoon, daarom komen ze gewoon aan en krijg je geen bericht ?
<?php
# deze veranderen naar het e-mail adres van jou
ini_set('sendmail_from', 'info@bedrijf.nl');
# deze veranderen naar het e-mail adres waar de registratie link naar toe moet, in dit geval even naar info@dezebestaatzoiezoniet.nl zodat we zeker weten dat het e-mail adres niet bestaat
$to = "info@dezebestaatzoiezoniet.nl";
?>
# deze veranderen naar het e-mail adres waar de registratie link naar toe moet, in dit geval even naar info@dezebestaatzoiezoniet.nl zodat we zeker weten dat het e-mail adres niet bestaat