login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

.htaccces backslash verwijderen (Opgelost)

Offline Chupskie - 16/07/2008 21:25 (laatste wijziging 16/07/2008 21:55)
Avatar van ChupskieMySQL beginner Met mod rewrite zet ik mijn linken om naar 'gebruiksvriendelijk'.

Maar nu zit ik met het volgende.
Deze link komt er niet goed doorheen: "Forum / Vragen en antwoorden"

Dit wordt omgezet naar:
www.hierdelink.com/nl/forum_/_vragen_en_antwoorden

Terwijl het bijv dit had moeten worden:
www.hierdelink.com/nl/forum_vragen_en_antwoorden

Dit is wat er tot nu toe gebeurd:
  1. remove_spatie(strtolower(htmlentities($hierdevar)))

Hoe kan ik dit oplossen?

edit: stripslashes verwijderd de slash'es en niet de backslashes zover ik weet (correct me i'm wrong, maar het werkt iig ook niet)

4 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Gerard - 16/07/2008 23:13
Avatar van Gerard Ouwe rakker Ben er vrij zeker van dat jouw remove_spatie functie niet die "/" omzet...
Offline Chupskie - 17/07/2008 10:17
Avatar van Chupskie MySQL beginner Nee klopt, daarom moet er nog een functie tussen / bij. Die dan ook de / er tussen uit haalt?

De andere functies verzorgen elk natuurlijk een ander onderdeel. En hebben in dit geval toch niks met de nieuwe functie te maken?
Offline Koen - 17/07/2008 10:22
Avatar van Koen PHP expert je kan beter ook het topic-id meegeven, dan is de titel ervan enkel informatief en moet je die ook niet meer opnieuw decoderen!
maar goed:
  1. str_replace('/', '', $var);

?
Offline Chupskie - 17/07/2008 10:25
Avatar van Chupskie MySQL beginner Gebeurt, ook (heb ik er niet bij staan nee), maar ook de id wordt er achte geplakt (www.hierdelink.com/nl/forum_vragen_en_antwoorden/124). Zo kan ik blijft de link altijd goed, ondanks dat de titel nu wel gewijzigd kan worden.

Maar dan nog leest hij dan forum_/_vragen_en_antwoorden. En ziet de htaccess die / nu als een map waardoor hij hem niet meer goed omzet, en de pagina dus niet gevonden kan worden.

Maar thanks, aan str_replace had ik (volgens mij als enigste) nog niet aan gedacht. Ik ga hem er meteen tussen zetten.
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.217s