login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

de vriendelijkheid van sitemasters

Offline roy - 03/07/2008 23:55
Avatar van royPHP gevorderde Beste,

Wat mij opvalt is dat er niet vriendelijk meer wordt gedaan.
Bij het openen van een topic is de kans op nuttige reacties heel klein. Mocht je dan een andere topic openen met een soortgelijke vraag, in de hoop op nuttige reactie, dan krijg je meteen een slotje of botte opmerkingen.

Sitemasters, doe toch eens wat vriendelijke tegen je leden/sitebezoekers! anders verdwijnen ze.

Neem mijn goede raad aan,
Roy

4 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Gerard - 04/07/2008 00:15
Avatar van Gerard Ouwe rakker Ik kan me wel vinden in wat je zegt, maar het gaat gewoon gepaard met de topic-start van de meeste mensen. Je ziet, naast het soort reacties wat jij beschrijft, ook steeds meer en meer topic-starters die geen fatsoenlijke start maken en/of niet fatsoenlijk zoeken op Sitemasters/Google.

Een topic-start moet de volgende zaken bevatten:
1) Wat is het probleem
2) Relevante stukken code
3) Welke eind-situatie wil je bereiken
4) Wat heb je zelf al geprobeerd en wat was het resultaat daarvan
5) Waar denk je zelf dat het probleem zit

Vaak voldoen de meeste topic-starts alleen aan de eerste 3 eisen. Men hoopt dan dat iemand anders hun probleem wel even oplost, maar dat is helemaal de insteek niet van dit forum. Ondertussen is de irritatiegrens vast bereikt bij sommige mensen, vandaar die reacties.
Offline Wim - 04/07/2008 00:49
Avatar van Wim Crew algemeen amen proximus!
Offline Abbas - 04/07/2008 02:11
Avatar van Abbas Gouden medaille

Crew .NET
Zoals Proximus het steeds zo mooi kan verwoorden is het wel zo. Je bent ook al niet de eerste die een topic opent over de "vriendelijkheid van Sitemasters". Veel leden, ik denk vooral nieuwe, doen niet eens de moeite om eerst een de scripts en tutorials te bekijken om te zien of daar hun probleem al niet mee kan opgelost worden. En zelfs dan nog, als er een topic geopend wordt hebben ze niet eerst even de regels gelezen waardoor er een topic ontstaat waar sommigen onder ons geirriteerd door geraken. En dan kan ik dergelijke reacties soms wel verstaan. Want je zal in een topic dat aan de eisen voldoet, en nee zo streng zijn die niet, geen nutteloze of geirriteerde reacties vinden. Schuif alles niet te snel en alleen op de reacties, maar kijk ook naar de topics zelf! 
Offline marten - 04/07/2008 09:42
Citaat:
Je bent ook al niet de eerste die een topic opent over de "vriendelijkheid van Sitemasters".

Daarom ook een slotje. Of ben ik nu onvriendelijk?  
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.177s