login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Mercury mail instellen.

Offline thomasje - 01/07/2008 18:55 (laatste wijziging 01/07/2008 19:01)
Avatar van thomasjeMySQL beginner Ik heb een webserver xampp maar hoe kan ik nu het zo instellen dat ik ook een contact formulier kan testen, als ik dat nu wilo doen krijg ik de volgende foutmelding:
Warning: mail() [function.mail]: SMTP server response: 553 We do not relay non-local mail, sorry. in C:\xampp\htdocs\thb\mettrop\reserveren\aanmelden.php on line 172

Op die regel in mijn bestand staat:
  1. mail($recipient, $subject, $mail_body, $header);

6 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Gerard - 01/07/2008 23:19
Avatar van Gerard Ouwe rakker Als je de melding krijgt dat je SMTP geen lokale mail relayed, zou je het probleem dan niet zoeken bij je SMTP in plaats van bij je PHP 
Offline thomasje - 02/07/2008 08:10
Avatar van thomasje MySQL beginner ja maar ik dachgt ik post het stukje gelijk ook maar wie weet kan er iemand wat mee, maar hoe kan ik dat dan oplossen ik kan op google ook niks vnden wat wel werkt.
Offline dirk_ve - 02/07/2008 08:25
Avatar van dirk_ve Nieuw lid Ga naar de map ....\xampp\php en open daar php.ini (beter nog: maak eerst een backup)
Zoek naar [mail function]
Pas aan

; For Win32 only.
SMTP = hier komt de smtp server die je gebruikt voor mail
smtp_port = 25

; For Win32 only.
sendmail_from = localhost@example.com

Server herstarten en opnieuw proberen
Offline thomasje - 02/07/2008 08:30
Avatar van thomasje MySQL beginner maar wat moet ik dan achter SMTP = zetten?

gewoon mersury/32 ?
Offline dirk_ve - 02/07/2008 08:38
thomasje schreef:
maar wat moet ik dan achter SMTP = zetten?

gewoon mersury/32 ?

Ik gebruik zelf geen Mercury maar de mailserver van mijn ISP. Dus bij mij staat daar hetzelfde adres als in mail account bij SMTP.

Als je een mailserver op je eigen computer draait zal het vermoedelijk localhost zijn.
Offline thomasje - 02/07/2008 08:59 (laatste wijziging 02/07/2008 17:16)
Avatar van thomasje MySQL beginner nee hij blijft dezelfde fout weergeven

PS; maar mijn server is niet toegankelijk van buitenaf ik heb wel gewoon internet verbinding, kan het daar nog wat mee te maken hebben?

Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.171s