login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Windows 2003 server met MySQL

Offline WouterPSV - 20/06/2008 10:00

Normaal koop ik een domein voor een klant. Maar nu heb ik een klant die heeft een server zonder MySQL. Er staat als windows 2003 op en nu is mijn vraag hoe bouw ik deze server om, zodat ik mijn CMS met mysql database kan runnen en dat die ook van buiten af te bekijken is.

alvast bedankt.

7 antwoorden

Gesponsorde links
Offline marten - 20/06/2008 10:14
Avatar van marten Beheerder Webserver maken van een server?
Offline cyberninjah - 20/06/2008 10:17 (laatste wijziging 20/06/2008 10:18)
Avatar van cyberninjah Lid Je kan dit probleem heel simpel en snel oplossen door een pakket te installeren genaam xampp.

in windows 2003 zit ook een SQL Server verwerkt.
heb nu geen tijd om je te vertelen hoe je deze makkelijk kan gebruiken.

En de IIES van windows 2003 ondersteund geen php of er moet tegenwordig al een Upgrade pakket voor zijn.

Apache gebruikt port : 80
MYSQL port : 3306 ( Deze hoeft niet open te staan als je locaal de website draait )

het pakket Xampp is best uitgebrijd en zekker goed te gebruiken hiervoor.
Offline WouterPSV - 20/06/2008 10:28
Avatar van WouterPSV Lid Ik gebruik op mijn laptop xmapp om de boel te runnen is het net zo makkelijk op een win2k3 server als op een laptop dan?

Offline marten - 20/06/2008 11:22
Avatar van marten Beheerder Ik zou op een server geen XAMPP gaan gebruiken. Installeer de pakketen gewoon los. Je kan kiezen voor IIS en Apache. Draait er ASP op de server dan zou ik voor IIS kiezen. Is het alleen PHP dan zou ik Apache installeren. Ik zou sowieso geen gebruik maken van de SQL server van Windows 2003. Dit is namelijk een MSSQL server en geen MySQL server.

Je kan ook een extra servertje maken die gebruik maakt van LAMP (linux - apache - mysql - PHP). Dit hoeft helemaal geen dure server te zijn als het maar 1 website hoeft te draaien. Zo ontlast je de Windows 2003 server die zijn eigen functies binnen het netwerk heeft.
Offline WouterPSV - 20/06/2008 11:30 (laatste wijziging 20/06/2008 11:30)
Avatar van WouterPSV Lid De server is in gericht voor de huidige website.

Maar niet schrikken die pagina's zijn allemaal hard coded dus de content staat in de code.

En nu ik stage heb gelopen bij het bedrijf en toen ze hoorden van mijn cms, wouden ze dat ook hebben en een nieuwe site. Die ik nu af heb.

Maar denk inderdaad de pakketten installeren het beste is.
Offline Mad_Mike - 20/06/2008 11:45
Avatar van Mad_Mike PHP beginner Je kan prima Php onder IIS installeren.

Gewoon de php setup van php.ne downloaden en tijdens de setup kan je aangeven om IIS te laten configureren. Dit kan je achteraf ook handmatig doen, is niet veel bijzonders.
Offline WouterPSV - 20/06/2008 11:46
Avatar van WouterPSV Lid Okeuh.. En mysql is ook niet zo moeilijk heb ik al gezien naar aanleiding van een filmpje.

Zal vanmiddag eens kijken of ik aan kan beginnen.
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.183s