PHP interesse |
|
Hallo,
Ik ben bezig met Python in Ubuntu 8.04 LTS(Linux), ik ben vandaag begonnen, en wil me nu graag bezig houden met functies. In Terminal heb ik de code getikt, maar na een tijdje krijg ik een error. Hieronder staat de exacte code geplakt uit Terminal, alles waar geen >>> of ... voor staat, is de output wat terminal geeft.
>>> def test2():
... print 'Wij willen graag een paar gegevens van u weten!'
... name = str(raw_input('Uw Naam:'))
... age = int(raw_input('Uw Leeftijd:'))
... print 'Hallo ' + name + ','
... print 'Klopt het dat uw leeftijd ' + age + ' is?'
... check = str(raw_input('Ja/Nee'))
... if check == 'ja':
... print 'Jahoe!'
... else:
... print 'Jammer!'
...
>>> test2()
Wij willen graag een paar gegevens van u weten!
Uw Naam:Tom Keim
Uw Leeftijd:13
Hallo Tom Keim,
Traceback (most recent call last):
File "<stdin>", line 1, in <module>
File "<stdin>", line 6, in test2
TypeError: cannot concatenate 'str' and 'int' objects
>>> def test2(): ... print 'Wij willen graag een paar gegevens van u weten!' ... name = str(raw_input('Uw Naam:')) ... age = int(raw_input('Uw Leeftijd:')) ... print 'Hallo ' + name + ',' ... print 'Klopt het dat uw leeftijd ' + age + ' is?' ... check = str(raw_input('Ja/Nee')) ... if check == 'ja': ... print 'Jahoe!' ... else: ... print 'Jammer!' ... >>> test2() Wij willen graag een paar gegevens van u weten! Uw Naam:Tom Keim Uw Leeftijd:13 Hallo Tom Keim, Traceback (most recent call last): File "<stdin>", line 1, in <module> File "<stdin>", line 6, in test2 TypeError: cannot concatenate 'str' and 'int' objects
Weten jullie wat de fout is?
PS: Sorry voor zo'n stom scriptje, wat totaal geen doel heeft, ik moest gewoon even wat snel verzinnen om dit te proberen
|