Beheerder |
|
Beste,
Ik heb voor het bedrijf waar ik werk een nieuwsbrief verstuur systeem gebouwd. Nu werkt dat allemaal voor 100%. Alle klanten zijn er tevreden over. Nu wil ik een volgende stap in het systeem bouwen.
Ik wil de klanten een overzicht geven van de statistieken. Met statistieken bedoel ik niet hoevaak de nieuwsbrief verstuurd is want dat meet ik al. Maar ik wil daadwerkelijk meten hoeveel mensen de email geopend hebben die wij verstuurd hebben.
Nou zat ik te denken om een plaatje in de code op te nemen met php code daarin die verwijst naar een tellertje op onze server. Zou een mooie oplossing zijn, maar hoe zit het met de spam? Als er code in een plaatje zit lijkt het mij dat het gedetecteerd wordt als spam. En nu lijkt het me de bedoeling niet dat een klant die 10000 ontvangers heeft op een blacklist te zetten.
Kortom, wordt code in een plaatje gezien als spam? En zijn er andere manieren om de statistieken te meten? Hoe zijn jullie ervaringen hiermee? Zijn er uberhaupt leden die nieuwsbrieven voor anderen verzenden met aantal tussen de 10 en 10000 ontvangers?
|