login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Webshop betaalsysteem

Offline bertenz - 03/06/2008 21:15 (laatste wijziging 03/06/2008 21:16)
Avatar van bertenzHTML beginner Hallo allemaal,

Ik zou graag een soort van webwinkel willen maken waar men tegen betaling bepaalde bestanden (pdf / film / muziek enz..) kan downloaden. Als betaalmiddel wil ik sowieso Paypal gebruiken (en misschien Ideal). Daarnaast is betalen via de sms en/of telefoon ook een interessante optie. Ik zou echter willen weten of het mogelijk is voor mij om een betaling automatisch te verwerken zodat de klant het bestand direct kan downloaden. Er zijn wel (betaalde) betaalsystemen voor zoiets, maar de systemen die ik heb gevonden op internet vragen eerst om bevestiging van de order door de webmaster ... (en dus moet de klant wachten totdat de webmaster het gecontroleerd heeft). Weet iemand toevallig waar zo'n systeem te vinden is ? (betaald of gratis, maakt niet uit)

Alvast bedankt.
Bertenz

7 antwoorden

Gesponsorde links
Offline thomasje - 03/06/2008 21:21
Avatar van thomasje MySQL beginner Download gewoon bijvoorbeel os templates en je hebt een geheel werkend voorbeeld, plus het is gratis.
Alleen weet ik niet hoeveel werk het presies is om alles in je eigen script te zetten. Ik denk dat je hier wel een tijdje zoet mee ben.
Offline Joost - 03/06/2008 22:04 (laatste wijziging 03/06/2008 22:05)
Avatar van Joost PHP expert http://www.targetmedia.nl (door naar http://www.targetpay.nl, TargetPay).

Alleen geen paypal, wel ideal+sms+telefoon.
Zo in te passen , er zijn voorbeeldscripts in php.
Offline jvs - 03/06/2008 23:24 (laatste wijziging 03/06/2008 23:25)
Avatar van jvs HTML beginner Dat ligt volgens mij nogal moeilijk. Je kan volgens mij niet meteen na een betaling controleren of het geld gestord is, het duurt namelijk enkele dage eer het geld op jouw rekening verschijnt. Je zou wel kunnen controleren of de klant de betaling heeft doorgevoerd maar dan kan het zijn doordat er bijvoorbeeld een fout rekeningnummer (dit is maar een voorbeeld) wordt opgegeven het geld toch niet bij jou terechtkomt. Dan heb je natuurlijk wel een probleem...
Offline djb - 04/06/2008 00:30
Avatar van djb PHP beginner via sms,telefoon enzo kan je het erna wel meteen downloaden
met paypal etc moet je het tog eerst controleren.

Je kunt wel bijvoorbeeld kleine bedragen via telefoon doen zodat ze het meteen hebben.

Grote bedragen via paypal met een levertijd van 3 a 4 dagen bijvoorbeeld 
Offline Flex1986 - 04/06/2008 09:20
Avatar van Flex1986 Gouden medaille

Senior Member
PayPal, Ideal is dat de ontvanger zeker is dat diegene zijn geld krijgt. PayPal kan je alleen betalen als er geld op je PayPal rekening staat en/of je geauthoriseerde gebruiker bent. Ben je dat dan komt je geld sowieso!

Ideal werkt volgens het principe dat de bank je saldo controleert en aangeeft of de betaling succesvol gedaan kan worden. Geeft de bank OK terug dan kan jij er ook weer zeker van zijn dat er betaald is.

Voor sms dien je zelf veiligheid in te bouwen. Je genereert een code die je mee stuurt via sms deze moeten ze invullen voordat ze kunnen downloaden. Voila al de problemen die volgens bovenstaande als onmogelijk worden verklaart zijn opgelost!

http://www.mollie.nl <-- Ideal, SMS, Bellen
http://www.oscommerce.com <-- Een opensource webwinkel die het allemaal kan
Offline bertenz - 04/06/2008 15:19
Avatar van bertenz HTML beginner Allemaal hartstikke bedankt voor jullie reacties! Ik ga er eens heel erg goed naar kijken of het op mijn manier goed mogelijk is en anders moet ik toch maar een ander systeem bedenken. Nogmaal hartelijk bedankt.
Overigens, als je nog een andere interessante webshop-module weet, mag je dat natuurlijk altijd zeggen  
Offline Seawolf1979 - 04/06/2008 18:58
Avatar van Seawolf1979 Nieuw lid Zoals Flex1986 al aangaf, OsCommerce is een heel goed pakket.
Ik gebruik dit zelf ook.
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.19s