login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

c++ hello world

Offline Lino - 02/06/2008 17:26
Avatar van LinoNieuw lid Ik ben nog maar net gestart met het leren van c++, en dat doe ik via deze site z'n tutorial. Ik heb nu alles echter mooi ingetyped in hetzelfde programma (Dev-C++) zoals het er stond, maar ik heb een probleem.
Wanneer ik dan op F9 druk komt er inderdaad de file hello world.exe te staan, maar wanneer ik die open, opent opdrachten pomp en staat er: "druk op een toets om verder te gaan..." (of zoeits dergelijke). Wanneer ik dat doe verdwijnt het en komt er niets in de plaats.

Ik veronderstel dat dit niet normaal is...

4 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Sitebase - 02/06/2008 18:26
Avatar van Sitebase PHP expert En in het scherm staat geen hello world?

Probeer anders mijn tutorial hier:

C en C++ programmeren met wxDev-C++

eens te volgen.
Offline MothZone - 02/06/2008 21:14
Avatar van MothZone PHP ver gevorderde Toon je code eens, misschien dat er een fout instaat.

@WMP: printf is toch verouderd dacht ik? had geleerd dat dat nog uit de c-periode was, en dat cout meer c++ was.
Offline Godlord - 02/06/2008 22:11
Avatar van Godlord PHP gevorderde C++ gebruikt inderdaad standaard cout welk staat voor console output.

Maar sinds C++ ook de mogelijkheid heeft om C89 en C99 syntaxis te verwerken mag printf ook.

Hierbij is printf eigenlijk beter aangezien het EXE-bestand kleiner is, indien men enkel de Standaard C library gebruikt en niet de Standaard C++ library. Voor de rest kan printf ook makkelijker zijn maar dat hoeft niet altijd zo te zijn. Wat ik wel niet meer zeker weet is of cout nou type convertion ondersteunt zoals printf of niet, aangezien ik tutorials heb gezien waar integers in de cout voorkwamen en tutorials waar ze zeggen dat dit niet kan.

In ieder geval C++-code zegt meer dan Nederlandse zinnen in dit geval . Dus ik raad aan om wat code de tonen voordat iemand zou kunnen helpen.

M.v.g. Godlord.
Offline Lino - 02/06/2008 22:49
Avatar van Lino Nieuw lid Bedankt iedereen, maar het probleem is opgelost  
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.198s