login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

[XP] Bureaublad-map verplaatsen (Opgelost)

Offline AgentX - 18/05/2008 11:19 (laatste wijziging 18/05/2008 11:19)
Avatar van AgentXHTML beginner Hallo luitjes!

Ik installeer mijn computer regelmatig opnieuw ivm spam, virussen en traagheid. Maar als ik constant alle bestanden die op mijn Bureaublad staan moet overzetten naar mijn grotere schijf waar ik al mijn data heb staan, kan dit nog een hele klus worden.

Bij de meeste mensen bevindt deze map zich in C: \Documents and Settings\<gebruikersnaam>\Bureaublad.
Maar is het mogelijk dit te veranderen naar bijvoorbeeld D: \Bureaublad, met XP gewoon op C: \?

Volgens mij is het gewoon een registersleutel die je kunt aanpassen, maar helaas, ik ben niet zo handig met het XP register.

Bedankt alvast!

3 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Wave6 - 18/05/2008 11:26
Avatar van Wave6 PHP beginner Nou ik zou het je niet aanraden...

De eerste reden is,

De meeste applicaties ondersteunen dat simpelweg niet.
Die gaan er vanuit dat je bureaublad op C staat geinstalleerd plus de meeste apps gaan er vanuit dat je op windows werkt waarbij het dus gebruikelijk is dat je bureaublad in c:/documents and setting/user/bureaublad staat.
Bovendien is het heel omslachtig.

Dus mijn mening is dat ik het niet zou doen scheelt een heel hoop fouten.
Offline AgentX - 18/05/2008 11:30 (laatste wijziging 18/05/2008 11:44)
Avatar van AgentX HTML beginner Hoe werken die applicaties dan bij het installeren? Bijvoorbeeld het vinkje "Plaats een snelkoppeling op het Bureaublad"? Neemt die dan letterlijk "C: \Documents and Settings\<user>\Bureaublad\", of neemt die een sleutel uit het register wat lijkt op "%USERDATA%\Bureaublad" of "%DESKTOP%"?
Want in de laatste twee gevallen is het wel mogelijk...

En heeft het veranderen van de locatie van het bureaublad nog invloed op zaken als de achtergrond of programma's die ineens niet werken?

Bewerkt:
Citaat:
Ik heb de registersleutel gevonden:
HKCUSoftwareMircosoftWindowsCurrentVersionExplorerUser Shell FoldersDesktop
Normaal staat deze op %ALLUSERPROFILE%Bureaublad
Deze heb ik veranderd in D: Bureaublad, en mijn computer schijnt er geen enkel probleem mee te hebben. Dus volgens mij werkt het.
Offline gagarin737 - 04/06/2008 11:33 (laatste wijziging 04/06/2008 11:35)
Avatar van gagarin737 Lid Bekijk de volgende link eens:XP Installatie

Eerste helft van de pagina legt (snelle) installatie uit van XP. Vanaf de helft staat precies uitgelegd hoe je het register moet veranderen om mappen te verplaatsen naar een andere schijf. Op het moment dat het systeem trager wordt zet ik een image terug op C:
Alle mappen met data staan keurig op een andere partitie en je hoeft dus niet eerst na te denken wat je allemaal moet backuppen.
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.183s