Lid |
|
Flex1986 schreef: Op veel laptops zit een schakelaar om wireless en bluetooth in of uit te schakelen. Bij sommige laptops is het dan zo dat deze schakelaar hem hardwarematig uitschakeld waardoor deze niet meer herkend wordt.
Zoek dus even naar zo'n schakelaar.
Het kan ook zo zijn dat deze schakeling in je toetsenbord zit verwerkt. Deze is dan tevinden als FN toets deze zit meestal linksonder. Ergens zit dan onder een normaal teken een blauw pictogrammetje wat een uitzendmast moet voorstellen (bij mij te vonden onder F2) Druk deze tegelijk in en kijk of er iets als wifi aan/uit komt te staan in beeld.
Ten derde kan hij ook uitgeschakeld zijn in je bios. Mochten dus de bovende twee dingen niks oplossen dan wil ik wel even zoeken naar een handleiding van je BIOS om je te helpen daar doorheen te lozen.
Let op rommelen in je BIOS is op eigen risico.
Wifi kan ik inderdaad uit aan doen maar dat hielp niet veel helaas. In de bios gezocht zonder resultaat, wel de driver goed geinstalleerd voor de netwerk kaart maar hij ziet hem niet. Ik heb wel in de bios een setting veranderd waardoor hij automatisch wlan aan en uit stata als ik de internet kabel erin of eruit doe. Dit wijst erop dat de kaart toch op een of andere manier functioneert, maar waarom hij het niet doet is mij echt een raadsel. Misschien moet ik even de laptops naast elkaar zetten en de bios settings van de gene die het wel goed doet overnemen?
@Titjes: Heb een topic op tweakers staan en daar wordt helaas op 1 reactie na (nog) niet op gereageerd. Vandaar dat ik hier ook een topic opende, want hier reageren de mensen nou wel eenmaal snel en veel. Dus ik wil iedereen alvast bedanken voor zijn hulp, ook al ben ik er nog niet uit gekomen ik kom dichterbij ;) |