Ik was op zoek naar een nieuw project voor een website. Nu heb ik een idee in me hoofd, maar ben ik er nog niet helemaal uit.
Ik wil samen met een paar mensen een f1manager spel gaan maken. Je start een carriere als courreur. Iedere week word een race gereden, waarmee je punten kunt verzamelen. Aan de hand van je resultaat krijg je punten voor het klassement en geld om eventueel nieuwe/betere onderdelen aan te schaffen. In de loop der tijd kun je gaan rijden voor een beter team om zo hogerop te komen.
Graag jullie mening en eventuele tips die ik nog kan toepassing?
Alvast bedankt voor jullie belangstelling .
Eventueel tips hoe ik origineler kan maken? Bij f1competitie.nl richt je een eigen team op, in mijn idee is het de bedoeling dat jij de coureur bent en niet het team..
je zou kunnen maken dat je eerst helemaal alleen begint, en wat basis racejes doet, en dan na een ongeveer random tijdperiode word je ontdekt door een lokaal directeurtje die je kleine ritjes laat rijden.
En dan eens in de zoveel tijd krijg je een aanbod van een ander persoon, soort rankup, die je meer beloofd, wat zo kan zijn, maar soms ook niet, dat je beter had kunnen blijven ofzo...
Jaa, zoiets had ik dus in gedachten. Jij bent dit keer niet de teammanager, maar de courreur zelf. Je begint onderaan en moet steeds hogerop zien te komen..
Je bedoelt dus dat je kunt kiezen tussen het courreur zijn of een team managen? Zou ook een optie zijn..
Het is de bedoeling dat je begint als testrijder of iets dergelijks. In de loop der tijd krijg je een kans een wedstrijd te rijden, je wekt interesse op bij andere teams en probeert zo hoger op te komen om uiteindelijk de top te bereiken..
Edit
Ik ben bezig met het wedstrijdscript. Nu heb ik 22 courreurs die starten aan de race. Tijdens de race valt 30% uit met problemen, deze worden random geselecteerd. Graag zou ik hier een script voor willen schrijven, maar ik kom niet tot een begin..
Ik haal dus alle coureurs op uit een database.
De ongevallen staan in een array.
Edit
Allereerst wil ik bepalen welke coureurs uitvallen(30%). Deze moeten random worden geselecteerd. En vervolgens moet de eindpositie van iedere coureur worden bepaald.
De kans op een goede race is afhankelijk van het team waarvoor je rijd. Er zijn teams met een lage doelstelling, deze hebben minder kans op een hoge eindpositie dan teams met een doelstelling om te winnen..
ik heb even snel wat inelkaar gezet http://plaatscode.be/8704/
Je moet zelf de database eraankoppelen (ik zie dat je MySQL gevorderde bent dus dat is denk ik geen probleem)
Ik hoop dat je er wat mee kunt.
PS. je kunt meer ongelukken erin zetten (wel zo leuk) door die gewoon in de array ongelukken te zetten.
En hoe zou ik kunnen bepalen op welke positie de overige coureurs eindigen? Dit natuurlijk afhankelijk van de doelstelling van het team waarvoor ze rijden. De doelstellingen van de teams zijn verwerkt in de database.
Aha, ik snap het al
Eerst worden er willekeurig coureurs geselecteerd die uitvallen en daarna word de positie bepaald voor de overige coureurs..
Nu zouden deze eindposities afhankelijk moeten zijn van de doelstellingen van het team waarvoor ze rijden.. Een coureur die rijd voor een team met doelstelling 1e, zou meer kans moeten maken als winnaar te eindigen..
aha:P
Jaah want mijn script is volledig random.
Ik weet niet of ik zo snel z'n script in elkaar kan zetten (tijd gebrek en examens)
Meschien kan iemand anders het in mijn script bouwen?
Of natuurlijk een nieuwe maken
EDIT:
Kiest dan niet iedereen doelstelling 1? zodat hij het meeste kans maakt op de 1e plaats?
Nee, je kunt je doelstelling niet kiezen, deze liggen per team vast in de database. Jij als coureur kunt een contract tekenen bij een team, afhankelijk van het aantal punten dat je voorheen hebt behaald..
$afvallers = array(); // voorkomt foutmeldingen.
for ($a=1;$a<=$aantal_afvallers;$a++) {
$afvallers[] = $beginarray[$a-1]; // de eerst X courreurs in de array afvallers zetten
unset($beginarray[$a-1]); // Verwijder uit de begin array
}
$ongelukken = array("Klap band","Benzine op","Kapotte motor","Hond op de weg","Van de baan gegleden"); // Kan je er zelf meer van maken
$aantal_ongelukken = sizeof($ongelukken); // Aantal ongelukken
$afvallers2 = array();
foreach ($afvallers as $afvaller) {
$afvallers2[$afvaller] = $ongelukken[rand(0,$aantal_ongelukken-1)];
} // Nu krijg je $afvallers2[ID] => ONGELUK;
$ongelukken=array("Klap band","Benzine op","Kapotte motor","Hond op de weg","Van de baan gegleden");// Kan je er zelf meer van maken
$aantal_ongelukken=sizeof($ongelukken);// Aantal ongelukken