login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

windows maken

Offline sasser - 12/09/2004 15:02
Avatar van sasserPHP interesse Heej allemaal,
Ik heb een groot probleem ik wil de hele comp legen en daarna windows xp weer goed kunnen instaleren maar dat lukt niet want als ik op een schijf formatteren klik krijg ik een foutmelding dat er nog wat geopend is van die schijf maar alles is afgesloten.
Weet iemand hoe ik de comp weer helemaal leeg kan krijgen en dan windows xp er op kan zetten.
Alvast bedankt
Mvg, Sasser;-)

9 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Hans - 12/09/2004 15:05
Avatar van Hans HTML beginner Normaal moet dat lukken wanneer je boot via de winXP cdrom.
Offline BigTeddy - 12/09/2004 15:13
Avatar van BigTeddy Gouden medaille

PHP gevorderde
Je kan ook eerst een formatje doen en dan een nieuwe install

computer afsluiten
=> opnieuw opstarten
=> boot disket
=> dos mode
=> format

=> bios -> bootsequence eerst harddisk en dan cd
of
=> win 98 boot disk gebruiken

=> ga naar dir i386
=> intall typen

Ik dacht dat het ongeveer zo ging.
Ik heb het ooit zelf eens gedaan, maar dat is reeds een lange tijd geleden. 
Offline sasser - 12/09/2004 15:14
Avatar van sasser PHP interesse via de winXP cd moet het lukken?;-)
Offline Hans - 12/09/2004 15:15
Avatar van Hans HTML beginner Normaal gezien wel.
Offline Slipie - 12/09/2004 15:23
Avatar van Slipie PHP beginner Dat is een leuk idee BigTeddy alleen gaat het niet lukken als je al windows xp eerder hebt geïnstalleerd.
de dos versie op de windows98 bootflop ziet namelijk geen ntfs stations;-)
Dus gewoon van de windows xp cd booten(lukt het niet download je van microsoft.com de bootdisks) dan kan je vanuit de setup die je krijgt je partities verwijderen en toevegen en formateren.
Offline BigTeddy - 12/09/2004 15:27
Avatar van BigTeddy Gouden medaille

PHP gevorderde
a ja, ik zei het al dat het vrij lang geleden is en ik heb niet zover nagedacht 
Offline Fenrir - 12/09/2004 15:38 (laatste wijziging 12/09/2004 15:39)
Citaat:
want als ik op een schijf formatteren klik krijg ik een foutmelding dat er nog wat geopend is van die schijf maar alles is afgesloten.

nee, windows staat nog aan 

je doet de winxp cd erin, start je pc opniew op.
als er iets staat als: 'druk op de spatiebalk om via de cdrom op te starten' druk je dus op de spatiebalk.

dan kom je in je pc, typ dan 'format c' of 'format C:' of zoiets, en als hij klaar is start je hem weer opniew op (via cd) en dan kun je hem installeren.
Offline maestro - 12/09/2004 16:06
Avatar van maestro HTML gevorderde 't Is maar een idee, maar kan je niet opstarten in dos en dan c:\format of iets dergelijks doen?
Offline Fenrir - 12/09/2004 16:19
Avatar van Fenrir PHP expert nee, er zit een apart os (ongeveer dos) op die windows cd, en daar kun je dat doen. en als dat dos op de hd staat werkt het natuurlijk sowieso niet. 
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.168s