PHP expert |
|
Hallo allemaal,
Sind ik Windows Vista als 2de OS heb geïnstalleerd (Dualboot met Windows Xp) kan ik mijn PC niet meer in slaapstand zetten. Ten eerste duurt het al meer dan een minuut voordat hij de stroom uitschakelt, en meteen daarna start de PC opnieuw op. Als ik de PC gewoon uitschakel duurt het soms 1 minuut en soms meer dan een uur voordat hij de stroom daadwerkelijk uitschekelt. Als ik bij gewoon aflsuiten nadat het beeldscherm is uitgeschakeld (No Input Signal) nog eens op de aan/uit knop van de pc druk, hoor ik duidelijk aan de harde schijf dat Vista nog draait en begint af te sluiten.
Geen enkel van deze problemen doen zich voor op windows Xp, de afsluitingstijd is daar rond de 10 seconden en stand-by en slaapstand werken perfect.
Ik heb wel gemerkt dat er wat problemen zijn met mijn voeding omdat soms niet alle ventilators meteen beginnen te draaien, maar als ik onnodig onderdelen in de PC loskoppel van het stroomnetwerk is dit opgelost. Persoonlijk denk ik niet dat dit het probleem is omdat Vista en Xp dezelfde hardware gebruiken.
Ik hoop echt dat iemand hier een oplossing voor heeft want het is niet altijd even leuk om een half uur te moeten wachten voordat de PC wordt uitgeschakeld.
Grtz,
Samscam
|