login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

IE super sloom (Opgelost)

Offline vinTage - 20/04/2008 16:06
Avatar van vinTageNieuw lid Probleem wat ik nog nooit eerder had...
Ik ben dus een site-je aan het maken wat feilloos werkt in FF en opera, IE daarintegen toont alles zoals het hoort, maar het laden duurt EEUWEN (zowel op deze pc (ie6 en ie7) alsop mn laptoppie hiernaast).

Het is zelfs zo gek dat ik IE moet afsluiten met ctrl alt delete, en in het taakbeheerscherm zie ik ook dat IE 50% cpu gebruikt met maar één pagina open

Na een reboot en clear cache en... vanalles en nogwat, steek ik het dan maar op een code waar IE moeite mee heeft, alleen met welke...?

Ik heb zowat alle javascripts eruit gecomment, dus daar kan het IMO niet aan liggen.
Het gaat om deze site (under construction).

Iemand die er iets van snapt ?
Thx

8 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Ibrahim - 20/04/2008 16:16
Avatar van Ibrahim PHP expert Het ligt in ieder geval niet aan jou pc, aangezien hij het bij mij precies hetzelfde doet. Ik moest IE7 ook afsluiten via ctrl + alt + del
Offline vinTage - 20/04/2008 16:17
Avatar van vinTage Nieuw lid @sn, die png's boeien niet, anders zou FF etc er ook moeite mee hebben.
Offline bennieboy - 20/04/2008 16:19
Avatar van bennieboy HTML beginner ik heb identiek dezelfde problemen met IE. met FF, opera en safari heb ik geen problemen
Offline vinTage - 20/04/2008 16:23
Avatar van vinTage Nieuw lid Ben er niet blij mee dat het bij jullie ook is, nu weet ik dus nog niks  
Offline Flex1986 - 20/04/2008 16:56
Avatar van Flex1986 Gouden medaille

Senior Member
Wat mij hier opvalt is dat de background image super sloom is. Deze duurt een eewigheid voordat die het hele beeld vult. Zodra die klaar is laden de andere plaatjes redelijk vlot naar mijn idee.
Offline vinTage - 20/04/2008 16:59 (laatste wijziging 20/04/2008 17:03)
Avatar van vinTage Nieuw lid Het heeft echt niets met de images te maken, die host is een dedicated server bij netfeed, als dat al niet werkt ..

Maar voor de zekerheid heb ik even een kleinere bg gezet, zodat je ziet dat dat het probleem niet is  

DIKKE EDIT
well ill be damned...net nog een bg img veranderd (die je niet ziet op <1024 reso) en dat blijkt inderdaad het probleem te zijn... dus sn en flex hadden het toch bij het rechte eind.

Wat dan wel SUPER raar is, is dat IE wel moeite heeft en opera/FF helemaal niet.....
Offline Flex1986 - 20/04/2008 17:02 (laatste wijziging 20/04/2008 17:03)
Avatar van Flex1986 Gouden medaille

Senior Member
Dat de host snel is was ik al achter want direct naar de images gaan geeft namelijk helemaal geen problemen. Het enigste wat mij opviel hier is dat in de website het achtergrond plaatje langzaam naar beneden loopt als of het lijkt dat de browser hem niet kan laden. Onderin blijft ook dan de hele tijd staan bezig met laden achtergrond.png ofzoiets.

Waarom staat bij elk plaatje een /site_img/ dit kan toch site_img/ zijn?

Uhmm wat heb je gedaan hij is ineens rete snel hier?
Offline vinTage - 20/04/2008 17:04 (laatste wijziging 20/04/2008 17:16)
Avatar van vinTage Nieuw lid idd, ik heb net mn post ge-edit....
jij en sandernerd hadden het bij het juiste eind, maar al sla je me dood waarom IE er moeite mee heeft en de andere browsers niet 

edit: over die /img/ dat is door mn htaccess, zonder die slash werkt de bg alleen op de index 
(geld voor elke geval wat ik via html/js aanroep)

edit2:
okay, topic is dus opgelost, alleen weet ik nu niet wie er uiteindelijk de juiste oplossing heeft gegeven  

Het lag idd aan de bg image (een horizontaal streepje/png met wel een hoge filesize) in de body.

dus zowel flex als sn verdienen credits, alhoewel er geen échte oplossing is geboden imo, want FF&Opera vreten dit zonder problemen....

flex krijgt "groen" omdat hij nog zei aan welke img het kon liggen 
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.187s