login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Acces

Offline zwobbel - 04/04/2008 11:42
Avatar van zwobbelPHP gevorderde Weet iemand hoe ik het volgende kan bekomen in acces als je vb een db hebt met reservaties van zalen:

Stel in dat als een zaal geschrapt wordt meteen ook alle reservaties voor die zaal geschrapt worden.

4 antwoorden

Gesponsorde links
Offline zointer - 04/04/2008 11:56
Avatar van zointer HTML gevorderde mss vind je hier je antwoord: office.webforums.nl
Offline Ontani - 04/04/2008 16:06 (laatste wijziging 04/04/2008 16:14)
Avatar van Ontani Gouden medailleGouden medailleGouden medailleGouden medaille

-1
Als je je primairy en foreign keys goed insteld kan je aanvinken dat hij bij het verwijderen van een parent record alle childeren mag verwijderen.

http://www.functionx.com/access/Lesson14.htm

Edit: moest het niet lukken, het gaat vooral om dit venstertje:
http://www.func...itrel3.gif

wanneer je "Enforce Referential Integrity" aanvinkt kan je kiezen om gerelateerde records up te daten of te verwijderen.

Als je dit aanvinkt zullen alle children verwijderd worden als de parent verwijderd wordt.
Offline zwobbel - 04/04/2008 18:15
Avatar van zwobbel PHP gevorderde Hartelijk bededankt, het is gelukt, alleen nog 1 dingejte ben ik niet zeker van. Een primairy key kan ik weten instellen maar hoe duid je samengestelde sleutel aan en een foreign key?
Offline Ontani - 04/04/2008 19:05
Avatar van Ontani Gouden medailleGouden medailleGouden medailleGouden medaille

-1
Een foreign key is eigenlijk niet echt iets wat je insteld, het is gewoon een kolom die gekoppeld wordt met de key van een andere tabel. Dat maakt het automatisch een foreign key, ik denk niet dat je daar iets speciaals voor kan instellen.

Een samengestelde sleutel is dacht ik de kolommen selecteren in design mode, rechtermuisknop > primairy key toevoegen.

Ben er niet zeker van, ik weet dat het in SQL Management Studio zo is ( ook van Microsoft )
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.197s