login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Webserver

Offline Simax - 15/02/2008 15:06 (laatste wijziging 15/02/2008 15:35)
Avatar van SimaxOnbekend Ik ben reeds een website aan het bouwen voor iemand. Deze wil graag op de hoogte blijven. Dit zou kunnen met een webserver, maar die heb ik geen. Is het mogelijk mijn eigen computer te gebruiken om te hosten?

Zo ja, graag wat uitleg?
Alvast bedankt 

Citaat:
PieterC edit: het is niet nodig om nogmaals overige voor je post te zetten als deze al binnen de categorie overige valt...

8 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Pieter - 15/02/2008 15:13 (laatste wijziging 15/02/2008 15:34)
Avatar van Pieter Gouden medaille

SEO guru
Je maakt een site zonder dat je een webserver/hosting hebt?  
In dat geval zou ik òf webhosting kopen (echt niet zo duur hoor de dag van vandaag), òf de persoon waar ik het voor maak zijn gegevens vragen, òf gratis hosting gebruiken.
Je eigen computer gebruiken om te hosten zou ik niet aanraden.
Offline Simax - 15/02/2008 15:22
Avatar van Simax Onbekend Ik heb wel hosting, maar mij lijkt een eigen webserver(eigen computer) handig? Waarom dan niet?
Offline tomie94 - 15/02/2008 15:33
Avatar van tomie94 PHP interesse je pc staat dan dag en nacht aan. je betaald zo'n 100 aan stroom per jaar. ook is webserver die zelf opgezet wordt niet veilig, vaak omdat je bijv. een slechte router neemt.

Ik zal zelf de hosting blijven gebruiken. omdat dat veel goedkoper is
Offline Simax - 15/02/2008 15:35
Avatar van Simax Onbekend Neeee, ik wil geen constante webserver, maar gewoon een server, zodat ik mijn werk kan laten zien op andere plaatsen.
Offline Pieter - 15/02/2008 15:38
Avatar van Pieter Gouden medaille

SEO guru
In dat geval is het wel doenbaar. Ik ben er geen expert in, maar eerst en vooral moet je weten als je een fixed ip hebt of niet. Indien je een dynamisch IPadres hebt kan je een service als dynDNS gebruiken.

Het beste wat je kan doen is mi. eens googlen naar "own webserver" ofzo. Je vind vast wel een goeie handleiding, of je kan ook eens deze tutorials bekijken:
http://www.site...Webservers
Offline Dark_Paul - 15/02/2008 15:48
Avatar van Dark_Paul PHP ver gevorderde Zou het niet gemakkelijker zijn om de website in een aparte map op je eigen host te zetten? En die map dan om de zoveel tijd even updaten.
Denk eraan, als je een eigen webserver wilt draaien, is die webserver alleen beschikbaar als de als-webserver-fungerende PC ook aanstaat.
Offline Mad_Mike - 15/02/2008 15:55
Avatar van Mad_Mike PHP beginner Mijn pc thuis is mijn ontwikkel server. Maar zodra ik iets af heb of aan mensen wil laten zien plaats ik het op mijn online hosting. Dit kost je enkele 10-tjes per jaar en je hoeft er verder niet naar om te kijken.

Heb eerst ook mijn pc thuis als online server gebruikt om dingen te laten zien. Maar vond het toch niet zo prettig mbt security etc... En voor dat weinige geld voor een online hosting hoef je het niet te laten, tenmiste zo dacht ik erover ;)
Offline boelie8 - 15/02/2008 19:31
Avatar van boelie8 Nieuw lid waarom gebruik je geen usbwebserver is zo te downloaden geen instalatie nodig alleen progje starten en alles in de root gooien en hoppa dan draait hij onder je eigen pc dan alleen even de poorten open gooien in je router 80 en 433 als ik me niet vergis en hoppa je bent klaar
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.217s