login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

wget samen met crontables?

Offline Bigone - 10/02/2008 13:22
Avatar van BigoneNieuw lid hey, geheel nieuw in de dedicated server wereld vroeg ik mij af hoe ik het overplaatsen van bestanden tussen 2 servers kon automatiseren, m.a.w. telkens iemand iets upload op de ene server, download de andere server het van die eerste en plaatst het in een gelijknamige map. Na wat rondzoeken vond ik de kracht van wget via ssh, maar nu had ik dit graag geautomatiseerd, toen kwam ik terecht bij cronjobs, maar is het mogelijk om een cronjob in te stellen die een wget uitvoert? Zoja, hoe?
bedankt!

3 antwoorden

Gesponsorde links
Offline GTW - 10/02/2008 15:22

PHP gevorderde
in de map /etc/cron.<hourly|daily|weekly> een nieuwe executable file plaatsen met daarin:

1. #!/bin/bash
  2.  
  3. wget http://blaat

deze file moet je chmodden naar bijv 755 om hem uitvoerbaar te maken
Offline ikkedikke - 10/02/2008 22:03
Avatar van ikkedikke PHP expert het probleem is natuurlijk dat het dynamisch moet zijn.
Ik zou in dat geval toch voor php gaan omdat je met bijvoorbeeld glob() heel gemakkelijk alle bestanden volgens een bepaald patroon kan vinden!
Offline Filip - 10/02/2008 23:47
Avatar van Filip IRC guru hmm als die 2 servers in hetzelfde netwerk staan kan je beter een NFS link maken en gewoon met cp werken... Aangezien ik je geholpen heb op irc neem ik aan dat je maar 1 server hebt en dat de 2de een backup server is, dan is het makkelijker dat je gewoon cp of scp (secure copy) gebruikt ipv wget..

Ook een handige tool maar vereist een FTP server is weex, deze mini-ftp client syncroniseert de lokale map met de map op de server waar je naar connect
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.17s