login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

[apache] rechten bij upload

Offline cloudstrife - 05/02/2008 16:05
Avatar van cloudstrifePHP beginner Iemand enig idee hoe je de rechten wijzigd van een bestand dat wordt geupload? Ik bedoel niet via php met chmod maar gewoon standaard een instelling in apache. Momenteel load hij alles op met no user en no group, resultaat: ik kan het bestand dat geupload wordt niet unlinken vanuit php...

3 antwoorden

Gesponsorde links
Offline timmie_loots - 05/02/2008 16:54
Avatar van timmie_loots PHP gevorderde Hoe wordt dat bestand precies geüpload? Hebben we het dan over een HTTP-upload of een FTP-upload? Als je gewoon een PHP scriptje hebt waarmee je een bestand kan uploaden zou je het bestand gewoon moeten kunnen veranderen/verwijderen, anders moet je toch gaan chmod()'en.
Offline cloudstrife - 05/02/2008 17:00
Avatar van cloudstrife PHP beginner Gewone upload via http.

Het moet een instelling zijn van de server die ik lokaal draai, online op mijn webhost geeft dit geen problemen. Ik gebruik als server gewoon om te testen xampp (linux)
Offline timmie_loots - 05/02/2008 22:07
Avatar van timmie_loots PHP gevorderde Ik vraag me af wat je precies doet dan, PHP heeft gewoon het recht aan het betreffende bestand te komen als het via PHP is geüpload. Kun je een scriptje laten zien?
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.156s