Heel die tekst met fouten hier plakken. Kan je het niet ergens op internet zetten en er hier een proper linkje naar maken? Desnoods op www.plaatscode.be ofzo!
Stijn, dat is een vage uitleg! Het moet zijn: indien je dat al gedaan hebt, zijn ze niet geïnstalleerd! Als dit daadwerkelijk zo is, vraag ik me wel af wat de TO met dat script van plan is. Maar zoals al aangehaald, ik zie het inladen van 'stdio' niet.
die STD errors krijg ik niet als ik het compile op mijn machine. Je moet g++ eens installeren dat is de gnu compiler voor cpp.
gcc is meer voor C.
Trouwens, iedereen zit hier maar te gokken dat Sirius verkeerde code heeft maar hij heeft het script gedownload, dus weinig fouten kan hij niet maken. Hij moet gewoon de libraries installeren.
die STD errors krijg ik niet als ik het compile op mijn machine. Je moet g++ eens installeren dat is de gnu compiler voor cpp.
gcc is meer voor C.
Trouwens, iedereen zit hier maar te gokken dat Sirius verkeerde code heeft maar hij heeft het script gedownload, dus weinig fouten kan hij niet maken. Hij moet gewoon de libraries installeren.
Stijntje toch
Kan natuurlijk ook dat hij die eerste vier regels over het hoofd heeft gezien doordat deze wat grijzig waren. En dat hij dacht dat het comment was.
Nee Quicky ik weet dat comments beginnen met // en de include's heb ik niet over het hoofd gezien ;)
Hoe installeer ik precies de libraries?
Ik heb Windows XP
Meestal zitten die gewoon bij een compiler die je download.
Een goeie die ik zelf gebruik is Dev-C++. Daar hoefde ik niets extra's te doen om dingen werkend te krijgen.
Stijn: Je code werkt bij mij niet, ik krijg deze foutlog.
Maar dat komt denk ik omdat je [..code..] vergeten was.
Maar Hello world kan ik wel maken, dat is het probleem niet.
Dat komt niet omdat je using namespace std; bent vergeten, maar omdat je bent vergeten iostream te includen. IOStream zorgt voor de functies zoals cout, cin, etc. En die herkent ie nu niet.
ik heb het zelf ff in de compiler gedonderd en bij mij werkt ie wel
alleen error melding uitgezet dus ik weet niet of ik ook problemen heb maar het werkt gewoon goed zo als ik het kan zien
ik gebruik mingw