Ik heb mijn perfecte layout, perfecte uitlijning alleen...
ik heb hiervoor vanalles gedaan met flash, javascript.
Alleen vindt ik het nu de 1ste x wel traag laden.
Minder flash gebruiken, gebruik flash voor nuttige dingen niet voor wat die gebruikt.
vb voor die glans over afbeelding dat kan makkelijk met een animatie image.
Weetjes kan gewoon met js.
Gebruik maken div ipv table....
En ts perfect laat dat woord er ook maar uit als perfect is voldoet je site aan w3c wat niet het geval is
als je png gebruikt krijg je natuurlijk een veel grotere filesize dan een gifje.
Een animated gif/png is ook niet hetzelfde, want die staan continue bling bling te doen terwijl het nu netjes in een hover gebeurd.
Ik denk dat je die mouseover swfjes wel een stuk kleiner kan krijgen (max 5 kb ofzo) door die eens te rebuilden.
Dat het lijkt alsof de pagina traag laad, komt door de resize scriptjes..hij laad nu eigenlijk 2 keer...aleja, hij word een stuk gerebuild.
vintage.. met gif is het ook gewoon mogelijk om bij hover zo'n glans effectje te doen.. gewoon bij hover een animated gif laden.. hoeft helemaal niet steeds 'bling bling' te doen.. ik vind het ook beetje overdreven om voor dat effectje een swf te gebruiken..
Dat het object geactiveerd moet worden ligt idd aan de scripter, dat moet hij zeker fixen, maar dan nog ben je niet bij je pappel als je 2 gifjes prefereerd boven één reusable swf
Waarom met een flash doen of 2 gifs als je het met css en 1 afbeelding kan? (achtergrondafbeelding op laten schuiven bij hover)
Dan heb je geen extra laadtijd voor de hover nodig zelfs, aangezien het plaatje dan al standaard geladen is. CSS ftw.
Niet Onload gebruiken, Maar een DomContentLoaded.
heb even de functie(s) die ik zelf gebruik op pastebin gezet
je gebruikt meerdere malen getElementById('id'), het is beter deze te laden in een variabelen in dit geval. Dus boven aan in je resize function this.menu = ..ById('menu'); etc.
This.varnaam krijgt de voorkeur over var varnaam, om het specificeren van global att(publics als je wilt) altijd meer berekeningen vereist dan een `private`.
Verder gebruik je inline styles, een los css filetje werkt sneller! hetzelfde geldt voor een los js filetje.
En datgene dat je in js doet kan vrijwel zeker ook in css zelf bereikt worden. Dit is altijd sneller dan javascript calculaties.
-Ik ga gif's gebruiken i.p.v jpgs
-Eolas gefixt, wist ik al maar dat heeft volgens mij niets met snelheid te maken
- Ik ga eens kijken voor hetzelfde te doen bij weetjes met JS.
-JS aangepast:
Verder dat ik die height zou kunnen doen met CSS wil ik je uitdagen . Ik heb al vanalles geprobeerd en zoals het moet hier is dit de enige oplossing (met JS bedoel ik dan)
Alvast bedankt,
Mathias
Extra: Voorlopig is het bij een hover maar dat moet verander.
De eerste afbeelding moet na 10sec zo'n schijn hebben. 2de na 20sec, 3de na 30seconden,4de na 40seconden en dan opnieuw 1ste,...
Dit kan je niet met een hover, gif (had ik vergeten te vertellen, ik geloof wel dat de .swfs kleiner kunnen)
Wat ik me afvraag:
waarom gebruik je die grote afbeelding hier: http://finduila...rechts.jpg
Je ziet er toch niets van met alles dat ervoor staat. Dan kan je toch evengoed gewoon dat blauwe kleurtje repeat y zetten als background.
De menu hovers kan je oplossen met volgende oplossing: http://www.giga...javascript/
Waarom trouwens elke keer een andere afbeelding van het menu? De tekst is toch een standaardfont?
1. Ik gebruik maar 1 afbeelding voor de ganse header (maps)
2. Ik beslis dat niet, de achtergrond moet met dat patroon.
3. Menu hovers? Ik heb geen menu hovers?
EDIT: Brambo, Het lukt me niet met die Domcontentload
Hmm, schijnt niet te werken op alle IE6 merk ik nu ook. Dan moet je nog een functie toevoegen die toch wacht tot alle images ook geladen zijn.. helaas.