login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Ubuntu alternatief acces

Offline zwobbel - 20/12/2007 19:16
Avatar van zwobbelPHP gevorderde Hallo

Ik werk sinds een tijdje met ubuntu en ik vroeg mij af of iemand mij alternatieve programmas kan aanrade vdie ik kan gebruiken op ubuntu voor volgende aplicaties:

- dreamweaver
- ms acces (liefst eentje die de sql code niet afgeleid is zoals acces wel doet)
- photoshop

4 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Stijn - 20/12/2007 19:22 (laatste wijziging 20/12/2007 19:23)
Avatar van Stijn PHP expert Voor dreamweaver heb je ontelbare IDE's:

- Zend Studio 5.5 (trial + aanrader voor de php'ers)
- Eclipse (Je moet die met PHP support downloaden)
- gedit (zit standaard in ubuntu)

- voor ms acces raad ik Navicat aan (dat is enkel voor mysql en is ook enkel in trial beschikbaar) of mysql-admin

- Photoshop -> Gimp

@sandernerd: gimp moet je wel nog installeren.
Offline cloudstrife - 20/12/2007 19:25 (laatste wijziging 20/12/2007 19:26)
Avatar van cloudstrife PHP beginner - dreamweaver: genoeg text-based editors om je webpagina's te maken eh. Een echte WYSIWYG editor ken ik niet voor Linux maar die zal zeker wel bestaan.

- ms access: andere database toepassing? Mysql, die van openoffice, postgresql

- photoshop: the gimp of xara extreme, je kan photoshop trouwens ook onder linux draaiende krijgen, na wat pruts en zoek werk, alhoewel dit wel niet optimaal is zoals op mac.

Als je nog andere programma's zoekt of how-to's om ze te installeren moet je zeker eens op http://www.uzone.be kijken, heeft mij in elk geval geholpen om oracle developer suite geinstalleerd te krijgen.
Offline zwobbel - 20/12/2007 19:36
Avatar van zwobbel PHP gevorderde Bedankt voor de snelle masale reacties, ik had niet verwacht dat er zoveel mense alternatieve programma's kende voor een linux systeem 
Offline Koen - 21/12/2007 19:29
Avatar van Koen PHP expert Het is trouwens access
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.194s