HTML beginner |
|
Ik probeer uit te zoeken hoe het nou zit met session_id ivm met SEO. Google schrijft:
Google.com schreef: Controleer uw site met een tekstbrowser zoals Lynx, aangezien de meeste zoekmachines uw site ongeveer zien zoals Lynx. Als uw site door het gebruik van fraaie toepassingen zoals JavaScript, cookies, sessie-id's, frames, DHTML en Flash, niet meer zichtbaar is in een tekstbrowser, is de kans groot dat zoekmachines moeite hebben met het doorzoeken van uw site.
nensor.com schreef: Zoekmachines hebben het moeilijk met het indexeren van een dynamische website. Vooral met session id's en hopen variabelen . Zolang de url bestaat uit één of twee parameters is er geen probleem. Als je met meerdere werkt kan dit voor problemen zorgen bij de indexatie . Dus wees gewaarschuwd. • Gebruik zo weinig mogelijk parameters (?, #, &, %, of =,…) in de URL. • Maak een sitemap aan. • Gebruik cookies ipv session_id ‘s Contacteer ons hierover
Maar wat doet die session_id nou precies? Als ik hier in het overzicht kijk op of php.net dan wordt ik niet veel wijzer. Iemand enig idee wat het precies inhoudt en waarom je het dan niet mag gebruiken?
Groeten, SilVeX
|