login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

.htaccess bestand (Opgelost)

Offline strikedancer - 11/12/2007 07:14
Avatar van strikedancerOnbekend zo ziet hij er nu uit.

1. RewriteEngine On
  2. RewriteRule ^home$ index.php?page=home [QSA,L]
  3. RewriteRule ^news$ index.php?page=news [QSA,L]
  4. RewriteRule ^([a-zA-Z0-9\-_]+)$ /menu/leden/site/profiel2.php?name=$1 [QSA,L]

maar nu moet het mogelijk worden dat alle karakters gebuikt kunnen worden in de naam.

en had ik nog een vraag de gebruikers die hun eigen aanmelden bij mij met een spatie in hun naam voorbeeld:

klein duimpje wordt klein_duimpje

maar de meeste gebruikers weten dat niet dus was mij de vraag of ik in een htaccess ook de spatie om kan zetten in een _

5 antwoorden

Gesponsorde links
Offline marten - 11/12/2007 08:31
Avatar van marten Beheerder Haal gewoon tijden het aanmelden str_replace erover? En bij het inloggen ook. Dan heb je het probleem ook opgelost. Ik zou het namelijk niet met een htaccess doen.
Offline strikedancer - 11/12/2007 14:14
Avatar van strikedancer Onbekend ja maar dat word ook al bij het aanmelden en inloggen gedaan maar het gaat er mij om omdat ik nu via htaccess de link heb verandert naar het profiel.

dus inplaats van www.antibobbers.nl/leden/menu/site/profiel.php?name=strikedancer

is het nu www.antibobbers.nl/strikedancer

maar er zijn ook leden bij die een spatie in hun naam hebben staan maar niet weten dat er bij het aanmelden de spatie in een _ wordt verandert.

dus toetsen ze bijvoorbeeld :
www.antibobbers.nl/klein duimpje

maar dan pakt hij het profiel niet omdat hij op geslagen is als

klein_duimpje en dat is het probleem waar ik mee zit
Offline Gerard - 11/12/2007 14:32
Avatar van Gerard Ouwe rakker Geef bij het registreren dan aan dat er een illegaal karakter in de gebruikersnaam zit en dat ze alleen gebruik kunnen maken van a-z, 0-9, - en _. Dan is het toch opgelost?
Offline strikedancer - 11/12/2007 14:40
Avatar van strikedancer Onbekend oke dat kan ik doen maar dan even over - teken die wordt ook niet herkent in mijn htaccess bestand
Offline Wim - 11/12/2007 14:43
Avatar van Wim Crew algemeen dan is dat ook een illegaal teken? 
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.175s