login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Welke OS ondersteunen Copperplate Gothic Bold

Offline keesgerbers - 10/12/2007 16:01
Avatar van keesgerbersLid Hallo,

Mij is gevraagd een site te maken. zij hebben ook een winkel met een eigen huisstijl (lettertype, kleuren, logo's) dit willen zij graag doortrekken in hun site ontwerp.

maar mijn vraag is op welke OS wordt het lettertype
Copperplate Gothic Bold ondersteund want dit willen ze als default lettertype op hun site gebruiken, Ik heb zelf windows en daar werkt hij op. maar ik heb geen linux of mac en gegoogled heb ik er al naar maar daar kon ik niks anders als het lettertype kopen.

Groetjes,

Kees Gerbers

21 antwoorden

Gesponsorde links
Offline ranco - 10/12/2007 16:09
Avatar van ranco PHP gevorderde Font wordt geladen vanuit een bezoeker. Dus het maakt niet uit op welke OS je website draait. Je kunt het beste je tekst omzetten naar plaatjes.

Kijk even in mijn topic hoe je dit moet doen:
http://www.site...je_creeren

(Ik heb hem ook gepost als script, maar die is nog steeds niet goedgekeurd)
Offline webstab - 10/12/2007 16:11
Avatar van webstab PHP ver gevorderde Geef gewoon een extra lettertype op.
bv
  1. font-family: 'Copperplate Gothic Bold','Arial', 'Verdana';

Ik wil sebiet (als ik op mijn linux-pc kom) eens kijken of het erbij staat, maar het wilt niet zeggen als ik het heb, dat het standaard op iedere pc staat...
Offline Vincjenzo - 10/12/2007 16:12
Avatar van Vincjenzo Nieuw lid Staat bij mij in windows onder:
C:\Windows\Fonts

COPRGTB.TTF
Offline keesgerbers - 10/12/2007 16:27 (laatste wijziging 10/12/2007 16:28)
ranco schreef:
Font wordt geladen vanuit een bezoeker. Dus het maakt niet uit op welke OS je website draait.

de vraag is juist welke bezoekers dit lettertype hebben.

@webstab, dit heb ik al gedaan, maar het lettertype 'Copperplate Gothic Bold' hoort bij hun huisstyle en is dus bijna verplicht op de pagina.

nu heb ik iets gelezen met css3
door
  1. font: url(embedded/COPRGTB.TTF);

te gebruiken kun je je eigen lettertype op de server zetten en aanroepen. maar ik krijg het alleen nog niet werkend
Offline ranco - 10/12/2007 16:34
Avatar van ranco PHP gevorderde Niet, er zijn maar iets van 5 verschillende soorten fonts die bij iedere OS op pc's aanwezig zijn.

Dit gaat dus niet lukken. Ben er zelf ook lang mee bezig geweest, en neem aan, dit lukt niet. Of je kunt bijvoorbeeld mijn script gebruiken of kies voor dit: http://www.mikeindustries.com/sifr
Offline Wim - 10/12/2007 16:55
Avatar van Wim Crew algemeen evt alle tekst via GD weergeven 
Offline webstab - 10/12/2007 19:08
Avatar van webstab PHP ver gevorderde Ik ben geen voorstander van GD.
Dat vraagt nogal wat php (van uw server => laadtijd) en is niet zo bezoekersvriendelijk.

Het lettertype hoort bij de huisstijl?
Over heel de site? Anders doe je gewoon images in je menu ofzo, en bij je inhoud mbv css.

Met css zou het normaal wel kunnen lukken, al faalt dat meestal wel.

Anders kan je het ook nog via flash doen.
Offline keesgerbers - 10/12/2007 19:52
Avatar van keesgerbers Lid oke, bedankt iedereen voor de ideeën, ik ga morgen eens informeren wat ze er zelf over denken, of ze flash willen, of GD (of een nieuwe huisstijl):p
ik heb nu de functie van ranco omgebouwd en dit werkt nu perfect via een js functie wordt er een plaatje gemaakt.
maar het trekt inderdaad veel van de server weg ja.
Offline citroen - 10/12/2007 20:18 (laatste wijziging 10/12/2007 20:18)
Avatar van citroen Onbekend ik doe het bij http://www.purevision.be ook gewoon via GD, plaatjes worden via javascript aangemaakt door tekst in bepaalde tags te vervangen door afbeeldingen, zo blijft uw website zoekmachine geoptimaliseerd. H1, H2 en H3 tags worden vervangen door tekst in een bepaald font.

Zo wordt <h1>Blog Posts</h1> vervangen door:
http://www.pure...lor=162e40
Offline Flex1986 - 11/12/2007 00:06
Avatar van Flex1986 Gouden medaille

Senior Member
Zelf gebruik ik voor headings altijd sifr. Makkelijk ingebruik en elk lettertype mogelijk. Het komt op hetzelfde neer wat citroen doet alleen kan je de tekst nog selecteren als gewone tekst inplaats van dat het een statisch plaat je wordt.
Offline citroen - 11/12/2007 01:16
Avatar van citroen Onbekend en dan heb je het verschil weer dat je wanneer je met ctrl + a alles selecteerd je alle tekst zal hebben bij mijn manier inclusief de tekst binnen de hoofdingen en bij sifr zal je alle tekst buiten de tekst in flash hebben. Iedere manier heeft zijn voor en nadelen.
Offline zointer - 11/12/2007 09:22
Avatar van zointer HTML gevorderde
keesgerbers schreef:
op welke OS wordt het lettertype
Copperplate Gothic Bold ondersteund want dit willen ze als default lettertype op hun site gebruiken, Ik heb zelf windows en daar werkt hij op. maar ik heb geen linux of mac en gegoogled heb ik er al naar maar daar kon ik niks anders als het lettertype kopen.

Citaat:
Als u Publisher 2003 installeert als zelfstandig product of in een Office-pakket, worden bovendien de volgende bestanden aan de standaardlettertypen van Office toegevoegd:

wordt met Micro...nstalleerd
http://www.identifont.com/show?1N5
Offline ranco - 11/12/2007 09:57
Avatar van ranco PHP gevorderde @zointer: Zucht, dus iedereen die geen office heeft die heeft dit lettertype niet. En wat betekend dat? Dat het font dan niet wordt weergegeven op de website. Aub ook even het topic doorlezen voordat je weer terugvalt op iets wat al lang besproken is en wat gewoon niet werkt.
Offline Vincjenzo - 11/12/2007 13:42
Avatar van Vincjenzo Nieuw lid Het is op zich best jammer dat het zo moeilijk/onmogelijk is om een mooi font type te gebruiken op je site..
Offline Flex1986 - 11/12/2007 14:00

Senior Member
Niets is onmogelijk. De methode die ik gebruik sifr en de methode die citroen aanraad. Die zijn beide zeer goed te gebruiken. Ik ben blij dat excotische fonts wat lastiger zijn anders gaan velen die fonts juist gebruiken op hun website als tekst. En daar wordt het allemaal echt niet beter van.
Offline keesgerbers - 11/12/2007 14:03 (laatste wijziging 11/12/2007 14:04)
Avatar van keesgerbers Lid Oke dus het lettertype is alleen beschikbaar als je office installeert
met Publisher.

bedankt zointer en iedereen voor hun bijdrage.

Groetjes Kees Gerbers
Offline Mad_Mike - 11/12/2007 14:04
Avatar van Mad_Mike PHP beginner Ligt er maar net aan hoe je het bekijkt...

Het is ook jammer dat je met je Ferrari niet harder dan 120 op de snelweg mag rijden hier in NL. Hiervoor is echter gekozen om het deelnemen aan het verkeer voor iedere weggebruiker zo veilig mogelijk te houden.

Misschien niet een goede vergelijking... Maar zo is het ook met internet. De bedoeling is om het zo laagdrempeling voor iedereen te houden zodat we allemaal mee kunnen doen. Hoe minder afwijkingen van deze 'standaard' des te gemakkelijker het voor iedereen is om gelijkwaardig mee te doen 
Offline timo - 11/12/2007 20:00
Avatar van timo PHP ver gevorderde plaatjes vindt de googlebot ook zo fijn....

(zoekmachines lezen geen plaatjes, nooit teveel plaatjes / plaatjes met belangrijke tekst dus!)
Offline citroen - 11/12/2007 22:19
Avatar van citroen Onbekend timo google leest wel de title en de alt tags, dus als je dat een beetje logisch aanpakt en je zet in de title of alt tags wat er ook in de afbeelding staat is er geen probleem
Offline Flex1986 - 12/12/2007 09:49

Senior Member
citroen sifr en jouw systeem werken toch doormiddel van javascript? En aangezien de googlebot geen javascript ondersteunt leest die gewoon je h1 tag  
Offline citroen - 12/12/2007 09:57 (laatste wijziging 12/12/2007 09:57)
Avatar van citroen Onbekend ahja voila idd, geen probleem, zelfs niet aan gedacht, sifr is via javascript en flash en mijn via javascript. geen problemen voor Mr. Google
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.204s