Mij is gevraagd een site te maken. zij hebben ook een winkel met een eigen huisstijl (lettertype, kleuren, logo's) dit willen zij graag doortrekken in hun site ontwerp.
maar mijn vraag is op welke OS wordt het lettertype Copperplate Gothic Bold ondersteund want dit willen ze als default lettertype op hun site gebruiken, Ik heb zelf windows en daar werkt hij op. maar ik heb geen linux of mac en gegoogled heb ik er al naar maar daar kon ik niks anders als het lettertype kopen.
Ik wil sebiet (als ik op mijn linux-pc kom) eens kijken of het erbij staat, maar het wilt niet zeggen als ik het heb, dat het standaard op iedere pc staat...
Niet, er zijn maar iets van 5 verschillende soorten fonts die bij iedere OS op pc's aanwezig zijn.
Dit gaat dus niet lukken. Ben er zelf ook lang mee bezig geweest, en neem aan, dit lukt niet. Of je kunt bijvoorbeeld mijn script gebruiken of kies voor dit: http://www.mikeindustries.com/sifr
oke, bedankt iedereen voor de ideeën, ik ga morgen eens informeren wat ze er zelf over denken, of ze flash willen, of GD (of een nieuwe huisstijl):p
ik heb nu de functie van ranco omgebouwd en dit werkt nu perfect via een js functie wordt er een plaatje gemaakt.
maar het trekt inderdaad veel van de server weg ja.
ik doe het bij http://www.purevision.be ook gewoon via GD, plaatjes worden via javascript aangemaakt door tekst in bepaalde tags te vervangen door afbeeldingen, zo blijft uw website zoekmachine geoptimaliseerd. H1, H2 en H3 tags worden vervangen door tekst in een bepaald font.
Zelf gebruik ik voor headings altijd sifr. Makkelijk ingebruik en elk lettertype mogelijk. Het komt op hetzelfde neer wat citroen doet alleen kan je de tekst nog selecteren als gewone tekst inplaats van dat het een statisch plaat je wordt.
en dan heb je het verschil weer dat je wanneer je met ctrl + a alles selecteerd je alle tekst zal hebben bij mijn manier inclusief de tekst binnen de hoofdingen en bij sifr zal je alle tekst buiten de tekst in flash hebben. Iedere manier heeft zijn voor en nadelen.
op welke OS wordt het lettertype Copperplate Gothic Bold ondersteund want dit willen ze als default lettertype op hun site gebruiken, Ik heb zelf windows en daar werkt hij op. maar ik heb geen linux of mac en gegoogled heb ik er al naar maar daar kon ik niks anders als het lettertype kopen.
Citaat:
Als u Publisher 2003 installeert als zelfstandig product of in een Office-pakket, worden bovendien de volgende bestanden aan de standaardlettertypen van Office toegevoegd:
@zointer: Zucht, dus iedereen die geen office heeft die heeft dit lettertype niet. En wat betekend dat? Dat het font dan niet wordt weergegeven op de website. Aub ook even het topic doorlezen voordat je weer terugvalt op iets wat al lang besproken is en wat gewoon niet werkt.
Niets is onmogelijk. De methode die ik gebruik sifr en de methode die citroen aanraad. Die zijn beide zeer goed te gebruiken. Ik ben blij dat excotische fonts wat lastiger zijn anders gaan velen die fonts juist gebruiken op hun website als tekst. En daar wordt het allemaal echt niet beter van.
Het is ook jammer dat je met je Ferrari niet harder dan 120 op de snelweg mag rijden hier in NL. Hiervoor is echter gekozen om het deelnemen aan het verkeer voor iedere weggebruiker zo veilig mogelijk te houden.
Misschien niet een goede vergelijking... Maar zo is het ook met internet. De bedoeling is om het zo laagdrempeling voor iedereen te houden zodat we allemaal mee kunnen doen. Hoe minder afwijkingen van deze 'standaard' des te gemakkelijker het voor iedereen is om gelijkwaardig mee te doen
timo google leest wel de title en de alt tags, dus als je dat een beetje logisch aanpakt en je zet in de title of alt tags wat er ook in de afbeelding staat is er geen probleem