HTML gevorderde |
|
UpLink schreef: [..quote..]
Hoe ga je garantie bieden aan particulieren zonder een factuur?
Ik koop niet iets waarvan ik geen bewijs van aankoop krijg en ik denk dat de meesten dat ook niet doen...
Mooi voorbeeld is Aldi daar krijg je ook maar een kasticket als bewijs en kasticket is geen factuur.
Als webshop stuur je meestal wel iets zoals een factuur mee, maar je kan ook gewoon een aankoopbewijs mee zenden en dat is ook geen factuur.
Betalingen via overschrijvingen zijn ook middelen om te bewijzen dat je iets hebt gekocht/betaald.
Zie wetgeving
Bertjuh schreef: Dit is zoals het in Nederland gaat, ik neem aan dat Belgie een vergelijkbare situatie heeft:
Zoals ik al opmerkte is België niet hetzelfde.
Bertjuh schreef: In Nederland kost het houden van een bedrijfje ong. 75,- per jaar. Het is het handigste als je ook een bedrijfsrekening opent, het hoeft niet, maar het is ivm administratie wel het handigste.
Hier zijn het kwartaal betalingen en is veel meer dan €75,- per kwartaal hangt af van je omzet en bedrijfsvorm
In bijberoep is minder dan €75,- per kwartaal maar hangt ook af van je omzet en bedrijfsvorm
En een bankrekening is verplicht.
Bertjuh schreef: Je inkomen moet je opgeven aan de belastingen. Dit is onbelast tot de +/- 5000,-. Daarna ga je over het hele bedrag bijna 30% winstbelasting betalen. Natuurlijk moet je over alles wat je binnenkrijgt wel de BTW 19% afdragen. Dit mag je dan ook bij dingen doen die je koopt.
België is het 21% btw(enkel op luxe goederen”wij hebben verschillende tarieven”) en een +40% belastingen en dit zelfs vanaf €0,0001,- inkomsten(bijwijze van).
edit: Be belasting zijn ook verschillen naar gelang de inkomsten en voor wie bedrijf/particulieren, is ingewikkeld.
Bertjuh schreef: Bijv. Je verdient 1000,- dan gaat daar 19% BTW vanaf. Maar als je een laptop koopt van 1000,-, krijg je wel weer 19% terug.
Waar slaat dit op
Baarde
Belasting (fiscaal)
Wat je verdiend daar gaat inkomstenbelasting vanaf(be -/+40%) als je iets koopt betaal je btw op(be 21%)
Als bedrijf moet je btw door storten die je moet vragen op goederen wat je verkoopt.
Je koop iets als bedrijf moet je geen btw betalen maar is dit medecontractant(opgepast: als bijberoep is hier ook een ander toepassing op)
Bertjuh schreef: Niet alle getallen kloppen exact, kijk even op de website van je belastingdienst voor meer info.
Dat mag je zeggen belgen zouden beter naar Nederland gaan MAAR jullie hebben ook nadelen die wij niet hebben(teveel om op te noemen en anders teveel off)
Voor NL: Box I (inkomstenbelasting): Inkomsten uit werk en woning - progressief belast, 4 schijven: 33,65%, 41,40%, 42,00% en 52,00%.
@ts contacteer vlao.be hun informatie is gratis en helpen je zelfs voor het opstarten van een zaak gratis, is van de overheid, en je weet hoe de vork aan de steel zit
@onder
Bertjuh schreef: [..quote..]
Dit is de praktijk in NL. Je geeft zelf al aan dat NL en BE verschillen. In NL moet je omzetbelasting betalen, maar van ingekochte goederen mag je die aftrekken. Anders zou je dubbel betalen he...
Heu
BTW en inkomstenbelastingen zijn in be en nl wel duidelijk hetzelfde voor wat het staat.
Men betaald btw op aankoop van goederen en inkomstenbelastingen op verdienste(omzet,loon...).
Ofwel begrijp ik je antwoord hierop niet juist???? |