PHP beginner |
|
Ik zit met het volgende vraagstuk:
Voor een nieuw project ben ik opzoek naar een geschikte database. Er zal een client programma komen dat in C# geprogrammeerd wordt en een webapplicatie dat in php geprogrammeerd wordt.
Nu wil ik een goede keuze maken tussen MySQL en MS SQL database. Het product wordt commercieel verkocht, maar om de kosten niet te hoog te laten worden wil ik kijken hoe en of het mogelijk is om een gratis database variant mee te leveren / de klant zelf te laten installeren.
Momenteel heb ik het volgende aan informatie gevonden:
MySQL valt onder de GPL licentie, dat houdt in dat je het mag gebruiken / mee verkopen mits het programma opensource is / ook onder de GPL licentie valt. (Wat dus niet het geval is bij dit project).
MS SQL Express editie is gratis. Het nadeel hiervan is dat het een maximale database grote van 4gig heeft. (Nu zal de database hier never nooit aan komen, dus is niet echt een nadeel).
Wel is het zo dat voor vrijwel alle webapplicaties MySQL databases gebruikt worden. Ik zou graag van jullie goede argumenten willen horen welk type database jullie hiervoor zouden aanraden.
Hopelijk heb ik ook voldoende informatie gegeven. Als er nog vragen zijn hoor ik dat wel en probeer daar een goed antwoord op te geven.
Alvast bedankt voor het meedenken!
|