login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Windows of Mac

Offline tomate - 21/10/2007 17:05
Ik ben van plan een nieuwe computer aan te schaffen.
Nu vraag ik me af welke het best neem, een windows of een mac.
Ik doe vooral aan beeldbewerking en webdesign.
Soms speel ik ook wel een game. (denk dat iedereen dit wel doet )

10 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Simon - 21/10/2007 17:10
Avatar van Simon PHP expert Gaat het om een laptop/notebook of desktop?

Voor een laptop zou ik toch gaan een macbook pro die duur lijkt, maar dit eigenlijk niet echt is voor wat je krijgt (sommige zaken worden natuurlijk niet vermeld (warmte, enzovoort)
(merk op dat mac osx leopard via bootcamp windows kan draaien)

Bij een desktop zou ik gaan voor een windows omdat deze gemakkelijker aan te passen zijn naar eigen wensen (cpu, grafische kaart, enz)
Offline Pieter - 21/10/2007 17:14
Avatar van Pieter Gouden medaille

SEO guru
Dit hangt af van je persoonlijke voorkeur. Ik heb een hele tijd op Windows gewerkt, maar sinds een jaar ben ik op Mac aan het werk.
Beeldbewerking en webdesign kan je zowel op mac als pc doen, gamen ook.
Bijna alle grote gametitels komen sinds een tijdje ook uit voor mac, alhoewel je soms voor wat minder bekende games niet aan je trekken zal komen.

Je kan op een mac ook windows draaien, op een windows kan je geen mac draaien.
Ik zou zeggen, probeer eens in een winkel wat je het leukste vind.  
Offline gothmog - 21/10/2007 17:17 (laatste wijziging 21/10/2007 17:18)
Avatar van gothmog Lid Windows, mac betaal je alleen voor de naam...

Citaat:
PieterC Edit: Het mag wel eens gedaan zijn met je gebash. Geef eens echte argumenten. 
Offline urqbz - 21/10/2007 17:29 (laatste wijziging 21/10/2007 17:29)
Avatar van urqbz PHP interesse Ik vind ook dat dit afhangt van jou voorkeur.
Het voordeel van een mac is echter dat je daarop ook windows kunt draaien en je dan bijv. je grafische/webdesing dingen onder os x kunt doen terwijl je gewoon op je windows partititie gamet.
Offline EKnoop - 21/10/2007 17:34
gothmog schreef:
Windows, mac betaal je alleen voor de naam...

En voor de 1000000000 minder virussen en de 10000000000x betere ondersteuning enz.

Voor webdesign is mac echt het beste.
Offline gothmog - 21/10/2007 17:42
Avatar van gothmog Lid Geloof me, als ik jouw als mac gebruiker was zou ik willen dat iedereen op windows blijft, want zodra iedereen op mac gaat, worden daar virussen voor gemaakt.
En ik heb nooit last van virussen op windows, enige wat je nodig hebt is een goede up-to-date anti virus scanner (Kaspersky the best ).
Offline Stijn - 21/10/2007 17:50
Avatar van Stijn PHP expert Eigenlijk is dit topic nutteloos voor je want mensen gaan je mac of windows aanraden en de pro/contra geven.

Mijn mening: kijk eens uit naar beide (ga eens naar een beurs Google.be: dipro bijvoorbeeld) en maak dan een beslissing.
Offline webstab - 21/10/2007 17:54
Avatar van webstab PHP ver gevorderde Beide systemen hebben hun voordeel.

Je moet je afvragen:
> Wat wil ik allemaal doen op die pc?
> Waar werk ik het liefste op?
> ...

Als je vooral grafisch (video/afbeelding) gaat werken zou ik zeker voor een Mac gaan.

Maar gewoon waarin je zin hebt.
Offline ranco - 21/10/2007 18:48
Avatar van ranco PHP gevorderde Ik heb gehoord dat mac beter werkt voor grafische zaken. Bij ons op de hogeschool hebben ze sinds kort ook macs aangeschaft voor de grafische opleiding..

Ik neem aan dat ze deze beslissing toch wel goed onderbouwd genomen hebben. Dus ik denk mac?
Offline marten - 21/10/2007 21:17
Avatar van marten Beheerder dit is een discussie die niet op deze site thuis hoort. Eventueel kan de discussie op de sitemasters chat gevoerd worden. Dit topic gaat dicht.
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.176s