Nieuw lid |
|
timmie_loots schreef: Ik weet niet of je lokaal een serverje draait, maar als dat zo is; zeg het dan even. Dan is er namelijk vast wel iets te bakken in PHP.
Ik heb lokaal een testservertje draaien (WAMP) voor m'n scripts op te testen, dus dat zou moeten lukken.
Grayen schreef: Met php weet ik wel iets in elkaar te flansen wat doet wat jij wilt, alleen heb ik vanavond geen tijd. Ik zal je even zeggen waar ik aan te denken zat.
Je maakt een for loop die voor het alfabet in uppercase + ! (die was voor 0-9). Daarvan haal je het content op (file_get_contents). Uit die content filtreer je dan alle links (preg_match). Vervolgens ga je naar al die links (file_get_contents) en haal je met preg_match de waarde van het src attribuut van <object> op en de titel (bijv. aanbellen). Dan haal je content van de waarde tussen het src attribuut op. Dat is de inhoud van het filmpje. Die waarde schrijf je dan weg op de server met de titel die je had opgehaald als naam plus de bij behorende extensie.
Grote nadeel is dat dit een gigantisch zwaar script zal worden. Test daarom eerst veel met alleen enkele bestanden. En als dat allemaal soepel werkt, dan moet je tussen elke handeling wel wat pauzes zetten, anders vindt de server van gebaren.ugent.be het niet zo leuk en natuurlijk de maximale laadtijd dat het mag duren om je pagina te laden uit zetten, want het zal wel even duren voordat hij klaar is.
Dat was mijn idee.
Lijkt mij inderdaad een serieus script. Om eerlijk te zijn ben ik nog niet zo gevorderd met php, hopelijk lukt het mij met een paar goede tutorails om zo'n script te maken
Maar wel héél erg bedankt voor de tips |