login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

CGI Script

Offline Tibau - 23/08/2007 11:53 (laatste wijziging 23/08/2007 14:27)
Avatar van TibauLid Ik probeer een invulformulier te maken met CGI script aangezien mijn provider enkel CGI ondersteund.
Het formulier bestaat uit: boekingsformulier.html, fout.html, verzonden.html en sjabloon.txt (zie code)

In het boekingsformulier heb ik radio buttons. Hoe configureer ik die in sjabloon.txt en verzonden.html?

Ik heb ook een aanvink vakje staan. Hoe kan ik in boekingsformulier.html configureren dat dit verplicht aan te vinken is?

Hoe kan ik "aanhef"; "voornaam" en "achternaam" uit boekingsformulier configureren in sjabloon.txt en verzonden.html.

Als ik het formulier nu uittest krijg ik telkens een blanco pagina met een 0 erop. ik veronderstel dat dit komt van de regel: <input type="hidden" name="DEBUG" value="0">

De code van alle pagina's kan je vinden op
http://www.plaatscode.be/6403/

Wie kan me hieruit helpen? Alvast bedankt!!

7 antwoorden

Gesponsorde links
Offline BramBo - 23/08/2007 12:31
Avatar van BramBo JS gevorderde CGI... in welk taal probeer je het te verwezelijken? #!/usr/bin/perl ? C, Cpp, python? (zelfs php kan als cgi binary worden aangesproken..)

Iets meer info is wenselijk 

Offline Tibau - 23/08/2007 14:03
Avatar van Tibau Lid Ik weet hier niets van hoor. Het is een formulier dat ik gedownload heb vanop de website van telenet en dat ik nu aan het aanpassen ben. Volgens mij is het gewoon HTML.

Op de website van telenet staat:
Alle zogenaamde "server-side scripting", waaronder CGI, PHP, Active Server Pages (ASP), Cold Fusion en SQL worden niet ondersteund op de Telenet webruimte.

Maar als je dan in de code van het formulier kijkt staat er:
<form action="/cgi-bin/form.cgi" method="POST">
Dus enerzijds zeggen ze dat ze geen CGI ondersteunen maar anderzijds is het formulier op hun website wel met CGI.

Snap er dus niet veel meer van.
Offline DMM - 23/08/2007 14:15
Avatar van DMM PHP beginner Om een formulier te kunnen verzenden, heb je een server-side taal nodig zoals o.a. PHP. Je kan anders werken met mailto
Offline Tibau - 23/08/2007 14:31 (laatste wijziging 23/08/2007 14:32)
Avatar van Tibau Lid Wel dan zal dit CGI zijn denk ik.
Kunnen jullie dit niet zien aan de hand van de code?
Offline ikkedikke - 23/08/2007 16:07
Avatar van ikkedikke PHP expert is het niet zo dat je host 1 script heeft draaien waar jij gebruik van kan maken?
Dan moet je de gebruiksaanwijzing van dat script eens gaan lezen 
Offline Stijn - 23/08/2007 16:14
Avatar van Stijn PHP expert Of met javascript 

1. function submit_form(...)
  2. {
  3. ....//heel wat code die de formulier elementen controleert
  4. href.location = 'mailto:email@adres.com?subject=onderwerp&body=...';
  5. }
Give it a shot 
Offline Tibau - 23/08/2007 16:57
ikkedikke schreef:
is het niet zo dat je host 1 script heeft draaien waar jij gebruik van kan maken?
Dan moet je de gebruiksaanwijzing van dat script eens gaan lezen 

Wel dat is het script in CGI dat ik nu aan het gebruiken ben.
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.219s