login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

veranderen van hosting: hoe minimale downtijd? (Opgelost)

Offline killerwhale6 - 12/08/2007 13:25
Avatar van killerwhale6Nieuw lid hoi,

Ik zou mijn site willen veranderen van hosting. Het gaat om een ecommerce site en om professionele redenen kan ik mij niet permiteren dat de site gedurende langere tijd onbereikbaar is. Nu heb ik net mijn toekomstige host gevraagd wat ik best doe en ze zeggen om eerst bij hun een pakket te kopen, maar de domeinnaam nog niet te laten transfereren. op dat moment kan ik de site online zetten en pas daarna zou ik toestemming geven om het domein over te zetten. Op mijn vraag hoelang mijn site down zou zijn tijdens de overzetting kreeg ik het spijtige antwoord van 24-72 uur voor een com-domein. Dit kan voor mij helaas totaal niet dus ik vroeg me af of niemand hier een oplossing voor heeft?

thanks!

Matt

8 antwoorden

Gesponsorde links
Offline kickasgamer - 12/08/2007 13:39
Avatar van kickasgamer PHP ver gevorderde misschien je domein tijdelijk laten door sturen naar de rechtstreekse link van de host (bv http://ipadres/je_site)
Offline killerwhale6 - 12/08/2007 13:59
Avatar van killerwhale6 Nieuw lid ja heb ik ook aan gedacht, maar daar heb ik niet veel aan als het domein 24-72 uur onbereikbaar zal zijn. Maar ik denk dat die tijd eerder de tijd is om de transfer te doen, maar dat mijn domein gedurende het grootste deel van de tijd wel nog zal werken, maar dan nog via de oude hosting, niet?
Offline kickasgamer - 12/08/2007 14:07
Avatar van kickasgamer PHP ver gevorderde tja dat weet ik niet juist, maar wrm gewoon niet even van op voorhand waarschuwen dat er een downtime zal komen van om en beide 24 uur. en dan gewoon de domein naam laten verhuizen en verder doen
Offline Sam - 12/08/2007 14:46
Avatar van Sam PHP expert als jij gelijk hebt en je domeinnaam blijft tijdens die 24-72 uur nog naar je oude host verwijzen, dan kan je op je oude host gwn doorverwijzen naar je nieuwe host
Offline killerwhale6 - 12/08/2007 15:46
Avatar van killerwhale6 Nieuw lid yup, maar dan zou ik moeten weten of ik gelijk heb 
Offline kickasgamer - 12/08/2007 18:04
Avatar van kickasgamer PHP ver gevorderde ja dan kan je het beste effe bellen naar je oude host ;)
Offline killerwhale6 - 12/08/2007 19:42
Avatar van killerwhale6 Nieuw lid ik blijk inderdaad gelijk te hebben. In principe is mijn domein zelfs nooit onbereikbaar, alleen zal hij gedurende de transfer periode (die dus tot 72 uur kan duren) nog naar de oude host verwijzen. Dus dan zal ik in de oude host een redirect maken naar de IP van de nieuwe host en dan werkt het al meteen en kan het domein op zijn gemakje zijn transfer doen!

thanks!

Matt
Offline Dani - 17/08/2007 00:04
Avatar van Dani PHP gevorderde 1. TTL van je DNS records verlagen naar 5 minuten (minder gaan de meeste niet willen doen)
2. Je nieuwe hosting voorbereiden : uploaden,.....
3. Je DNS records laten aanpassen (5 minuten later transfer klaar)

Eigenlijk is op die manier je site geen sekonde off-line. Niemand kan het verschil zien.

Aangezien het een E-commerce site is neem ik aan dat je MYSQL gebruikt en die zal je natuurlijk ook moeten overzetten.
Indien het om een root server gaat zou de downtime ook op "nul" kunnen krijgen door een tijdelijke cluster op te bouwen (beide servers houden elkaar gelijk) an na de transfer de cluster verbreken (is wel niets voor beginners).
Voor een hosting zal je moeten een kleine downtime inlassen (voldoende om de mysql database over te zetten) kijk gewoon welke hosting de MYSQL extern kan vrijgeven (sommige hebben dat niet graag) dan verwijs je eventjes beide sites naar dezelfde MYSQL server (ene 'localhost' andere naar IP adres), en later haal de site effe off-line en kopieer je de database over en dan enkel nog de connectie string aanpassen en je site mag terug online (zou in enkele minuten kunnen klaar zijn)

Gebruik je verstand en fantasie, het is makkelijker als je denkt. Heb dit soort dingen al vaak moeten doen maar dan wel voor dedicated servers (dus dan met een MYSQL cluster opbouwen) en in deze gevallen waren de sites geen enkele sekonde down.
Iets moelijker vindt ik de transfer van mailservers, maar niets leuker om zoiets te doen (vooral als het perfect afloopt, kan je dag niet meer stuk) 
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.192s