login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

VB .net

Offline bigsmoke - 01/08/2007 12:17
Avatar van bigsmokePHP interesse Hey,

Ik zou willen beginnen met iets nieuws. Ik dacht eerst aan C++ maar ik hoorde zeggen dat dit te oud was. Nu vraag ik me af of het wel goed is om vb .net te leren? Zijn er mensen die deze taal beheersen? Is het moeilijker dan PHP of juist niet?

thx

5 antwoorden

Gesponsorde links
Offline tomate - 01/08/2007 12:59
Avatar van tomate Lid Hang er een beetje vanaf, ik vind vb.net gemakkelijker dan PHP.
Met visual basic 2005 express edition leer je het gemakkelijks, er zijn op de site van microsoft ook goede videotutorials.

http://msdn.microsoft.com/vstudio/express/

Zie juist dat er ook al een beta is van 2008

Succes   
Offline Abbas - 01/08/2007 13:05
Avatar van Abbas Gouden medaille

Crew .NET
Dat is Visual Studio Express en niet Visual Basic...Zoals tomate wel al zegt op de site van microsoft staan er veel goede tutorials. Maar het hangt er ook een beetje vanaf wat je wilt, je kan websites of echt programma's maken met .NET! Als ik je een taal mag aanraden vanuit ASP.NET is het C#. Deze taal is de hoofdtaal van ASP.NET en is volledig Object Oriented. Hier op sitemasters heb ik een aantal .NET tutorials geschreven, alsook een aantal scripts.
- scripts
- tutorials

Misschien kan je deze eens bekijken en als er iets is dat je wilt weten, vraag het dan gerust! 
Offline tomate - 01/08/2007 14:41
Avatar van tomate Lid Daar ben ik helemaal mee akkoord, ik gebruik die tutorials van microsoft al heel lang.
Offline bigsmoke - 01/08/2007 14:43
Avatar van bigsmoke PHP interesse Bedankt, ben snel naar de bib gegaan en heb een boek gevonden vb.NET voor studenten en ik vind dat het vrij goed gaat zeker als je al wat ervaring hebt met PHP.
Offline Abbas - 01/08/2007 15:58
Avatar van Abbas Gouden medaille

Crew .NET
Als je al ervaren bent met PHP kan je beter C# leren, deze taal trekt sterker op PHP dan VB.NET, maar de keuze ligt bij jou natuurlijk! Een ander goed boek is ASP.NET Bible. Een nederlandstalig boek met tal van voorbeelden en alles goed uitgelegd. Als je wilt dat ik over een bepaald stuk een tutorial/script schrijf moet je het maar zeggen... 
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.159s