login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Mimetype probleem!!

Offline JBke - 20/07/2007 22:19
Avatar van JBkePHP gevorderde Hoi,

Ik dacht een controle uit te voeren of iemand geknoeid heeft met de extensie of zo van een bestand voor upload op basis van mimetype. Nu blijkt dat in IE het perfect werkt, verander ik de extensie van het bestand leest bij IE het mimetype nog steeds corrcet bvb ik verander test.gif naar test.jpg dan staat er in $_FILES['file']['type] image/gif.

Echter in FF staat er image/jpeg wat uiteraard niet klopt omdat enkel de extensie gewijzigd werd.

Als ik dus een bestand verander van .php naar .txt is dit gevaarlijk als dit erdoor geraakt in FF.

Iemand een oplossing voor dit GROOT probleem??

2 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Webtijn - 20/07/2007 22:21 (laatste wijziging 20/07/2007 22:21)
Avatar van Webtijn PHP interesse
Citaat:
Als ik dus een bestand verander van .php naar .txt is dit gevaarlijk als dit erdoor geraakt in FF.

Nee hoor? Want .txt bestanden zijn niet schadelijk? Dus zó groot is het probleem in my opinion niet =)
Offline JBke - 20/07/2007 22:25
Avatar van JBke PHP gevorderde klopt niet helemaal, kan zijn dat sommige servers .html bestanden of dergelijke met php code erin toch door de php parser haalt!!

Nu probleem is ook voor GD-Lib. Ik had graag adhv mimetype bepaald of ik imagecreatefrom ... jpeg... gip ... png of zo diende te gebruiken en geuploade bestanden worden gedeeltelijk adhv mimetype in bijhorende folder geplaatst. En voor GD is het echt een probleem, al zou het stom zijn van de bezoeker dat deze gif naar jpg of zo gaat veranderen dat weet ik ook wel.
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.206s