Welke webhosting gebruiken jullie eigenlijk?
Ik weet niet of het in dit topic thuishoort, ik denk het wel.
Er zijn zoveel providers dat een mens niet meer weet bij wie hij/zij zijn website moet online zetten. Hostway.be, Lunarpages.com lijken me wel 2 goeie. Hebben jullie soms al slechte ervaringen met een van die twee of weten jullie er nog een goede? Goede prijs/kwaliteitsverhouding?
Alle commentaren zijn welkom.
Ik gebruik hosting2go.nl. Nooit problemen mee gehad . Na het aanvragen had ik de volgende dag mijn hosting al, het domein werkte een paar dagen later.
Ik heb het nu ruim een jaar, en ben zeer tevreden over de snelheid en uptime enzo. En sowieso, 20gb/maand dataverkeer en 1,5gb storage voor twee euro per maand. Dat is niet duur toch?
Ik heb eens gekeken op de website van netfeed. Is inderdaad niet duur, maar als je meer wilt dan 1 gig discruimte en 10 gig dataverkeer lopen de kosten al rap tegen de 30-80 euro per maand. Dan zijn er toch hosts die het pakken goedkoper doen, maar misschien is die hun snelheid dan weer trager.
Ik heb bij zo'n prijsvechter gezeten. Genaamd e-dentify die is sowieso een afrader. Daarna overgestapt op netfeed. En moet zeggen dat ik nog geen enkel probleem heb gehad. Ja één keer lag de website eruit. Mailtje gestuurd om half twaalf s'avonds 5 min later reactie dat het verholpen was. Dat is nog eens goeie service.
@sandernerd:
Nee inderdaad niet, maar voor de gemiddelde site is dat toch wel genoeg hoor, toch als je geen massa's videos online hebt staan he.
Ik schat dat 10 gig, als 1 pageview 100 kb is, ongeveer 100000 pageviews is, absoluut niet elke site haalt zoveel.
web4friends.nl was mijn eerste webhost. Kwalitatieve host. Goede prijzen. Is helaas gestopt met zijn activiteiten.
HQInternet.nl heb ik enorm veel problemen mee gehad. Trage servers, trage support, niet te bereiken. Geen aanrader
Netfeed.nl is goed, niet erg veel ervaring mee, want de website daarop draait + de email werkt goed. Hebt bijna geen last van storingen. Wat ik wel raar vind is dat er volgens mij redelijk veel klanten bij dit bedrijf zitten, maar dat ze maar 2 webservers hebben.
Knoth.nl is een host die wat bijpruttelt, hebt je technische vragen, weten ze geen antwoord of geven ze zelfs geen antwoord.
PCExtreme.nl is erg traag qua de webservers en support, geen goede ervaringen mee.
JROnline.nl heb ik een VDS afgenomen. In het begin problemen met de server + erg veel broadcast verkeer. Voor de rest is het allemaal stabiel.
CCCHosting.nl heb ik een colocated server hangen. Stabiel netwerk, datacenter is helaas wat minder, maar wordt actief verbeterd. Medewerkers hebben veel kennis. Ik heb er veel geleerd, ik heb er stage gelopen. Dus zal verder niet oordelen.
Nedzone.nl heb ik contact mee momenteel. Ga ik binnenkort langs, Gesprekken zien er tot nu toe goed uit, goed datacenter, alleen netwerk is een beetje krap. (alleen 100mbit transits naar buiten)
Opendomainregistry.net registreer ik mijn domeinnamen. de interface is even wennen, maar de support is gewoon goed. Alles draait voor de rest op mijn eigen nameservers.
TransIP gebruikte ik tot voor kort voor domeinnamen. Hele leuke webinterface, alleen is de support soms erg brutaal.
Dat waren zo'n beetje alle hosts die ik heb gehad. Ik raad uiteraard CCC Hosting aan, aangezien ik deze heb zien werken bij de achtergrond en ik ze erg goed werk vind afleveren. Qua VDSen raad ik JROnline aan. Het zijn gewoon stabiele servers. Ik vraag alleen nooit support, aangezien ik dat niet veel nodig hebt.
Qua domeinen TransIP voor de gemiddelde gebruiker. Opendomainregistry is meer voor gebruikers die alles zelf in eigen beheer willen hebben.
//edit:
Qua webruimte heb ik ongeveer 12GB in gebruik en verbruik ik maandelijks 240GB dataverkeer. Misschien interessant om te weten.
Voor welke site dan? Toch niet voor kipspelen.nl??
Want dat is precies alleen maar een klassite, dus zouden je klasgenoten wel heel veel hits moeten geven hoor.
Is inderdaad wel erg veel, dat zijn zo'n 500 000 pageviews zonder video's, sandernerd, zeg eens welke site dat dat is, zal ik bij alexa.com is zoeken naar je rank.
@sandernerd, had je laatste bericht nog niet kunnen lezen, betaal jij je dan maar blauw aan al dat dataverkeer.
Ik heb nu Topservers, maar daar heb ik wat slechte ervaringen mee. Daarom ga ik binnenkort over op Servage.net een bulk hosting met 360 GB ruimte en 3600 GB dataverkeer/maand voor nog geen 100€/jaar. Voor een prikkie dus!
Ben van plan daar een hoop op te zetten!
Ik heb nu Topservers, maar daar heb ik wat slechte ervaringen mee. Daarom ga ik binnenkort over op Servage.net een bulk hosting met 360 GB ruimte en 3600 GB dataverkeer/maand voor nog geen 100€/jaar. Voor een prikkie dus!
Ben van plan daar een hoop op te zetten!
Dat is idd heel veel voor weinig, maar zijn die dan niet veel offline, of traag?
Moet toch een nadeel aan zijn he.
ik gebruik antagonist, fantastische host.
3gb webruimte en 60gb dataverkeer inlusief domeinnaam (kan je kiezen: nl, be, com, ...) voor €24/jaar
snelle servers en zo goed als geen downtime, je hebt je eigen control panel (directadmin v1.30.1)
Maigel, die wou ik eerst ook nemen, maar ik geloof dat dat een eenmanszaak is, oftewel, wat als die man op vakantie gaat/ziek wordt. Dan wordt het overgenomen door een ander bedrijf en wie weet veranderd de zaak dan...
Ik kreeg vorige week nog bonje met een Admin omdat ik een topic hierover open en jij mag het wel? Het gaat echt steeds mongoliger hier op SIMA, ik denk dat ze nog meer mensen van 14 in de crew moeten zetten
Werd al gelockt voor ik antwoord kon geven. Toen heb ik netjes een nieuwe geopent en daarin doorverwezen naar me eerdere topic. En ik heb toen netjes antwoord gegeven op iedereens reactie. Maar daar was de admin het niet mee eens
De admin die dat topic sloot is geen 14
Maar idd, persoonlijk word ik ook moe van de vragen om hosts, als ik de kans krijg promoot ik even netfeed en verder praat ik alleen nonsens in desbetreffende topic
edit:
op jouw vraag zou ik ook netfeed antwoorden ;)
Nou, nog 1 reactie van mijn kant dan.
Er zijn genoeg topics geweest over hosts en er zijn zelfs sites over de hosts.
Zoals bijvoorbeeld http://www.webhostingtalk.nl.
Ook is hier een apart gedeelte voor hosts.
Ook zijn er hier al genoeg topics over hosts.
Vandaar dat ook deze gesloten word.